رانندگانی که ثبت‌نام نکنند، سهمیه بنزین شان کم می‌شود

۱۳خردادماه،

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «ممتاز» به نقل از ایلنا، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی کرمانشاه: طرح تازه ساماندهی وانت بارها و کامیونت های سطح شهر با مشارکت شهرداری های سراسر کشور، به دنبال ابلاغیه شیوه نامه بار توسط وزیر کشور و برای تعیین صلاحیت و صدور پروانه فعالیت برای آنها، آغاز شد.

رضا قاسمی فر با بیان اینکه اجرای طرح ساماندهی کارت بنزین خودروهای عمومی و به ویژه وانت بارها یکی از برنامه های اولویت دار دولت در ۶ ماهه اول امسال است به طوری که از اواخر سال قبل ثبت نام و شناسایی وانت بارهای عمومی واقعی در دستور کار ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت قرار گرفته است، افزود: این طرح از همان روزهای آغازین ابلاغ دستورالعمل مذکور در سال قبل، در شهر کرمانشاه به اجرا درآمد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی کرمانشاه با بیان اینکه این طرح در راستای شناسایی و اختصاص سهمیه سوخت به خودروهای وانت به مرحله اجرا گذاشته شده است تأکید کرد: با اجرای این طرح، آن دسته از وانت بارهایی که در خدمت ناوگان حمل و نقل عمومی نیستند، شناسایی می شوند و تنها آن دسته از رانندگان وانت بارهایی که در سامانه های الکترونیکی مورد نظر ثبت نام و در چرخه حمل و نقل عمومی بار سبک فعالیت کنند از سهمیه سوخت استفاده خواهند کرد.

قاسمی فر دربارهٔ آخرین تصمیم گیری ها برای حذف سهمیه ویژه بنزین بعضی از خودروهای وانت باری که در طرح شناسائی و ساماندهی وانت بارها ثبت نام نکرده اند، گفت: در مرحله اول، سهمیه این وانت بارها ۲۵ درصد کاهش یافته، اما در مراحل بعد، سهمیه سوخت وانت بارهایی که در خدمت ناوگان حمل و نقل نباشند، با خودروهای سواری شخصی برابر می گردد.

وی همچنین با اشاره به اینکه وانت بارهایی که در این طرح شرکت کنند، از مزایایی که دولت برای ناوگان حمل و نقل عمومی در نظر گرفته، بهره مند می شوند، مزایای اجرای این طرح را استفاده از بیمه تامین اجتماعی جهت درمان و بازنشستگی، تبدیل به احسن خودروهای فرسوده، استفاده از تسهیلات بانکی و استفاده از سهمیه سوخت عمومی عنوان کرد.

مدیر عامل سازمان مدیریت ونظارت بر تاکسیرانی شهرداری کرمانشاه با اعلام اینکه پیش بینی می گردد تا پایان خرداد ماه سال ۹۲ طرح ساماندهی وانت بارهای عمومی به پایان برسد، تصریح کرد: مالکان محترم وانت بارهایی که تمایل دارند در چرخه حمل و نقل عمومی بار سبک فعالیت داشته باشند، می توانند با مراجعه به سازمان تاکسیرانی نسبت به ثبت نام، تشکیل پرونده و دریافت پروانه فعالیت داخلشهری اقدام کنند.

وی با یادآوری اینکه این که کارت سوخت مالکین وانت بار و کامیونتی که در این طرح ثبت نام و پروانه فعالیت نگیرند توسط ستاد سوخت کشور ابطال و تبدیل به شخصی خواهد شد گفت: رانندگان وانت بار می توانند در صورت داشتن هرگونه سؤال و یا ابهام به سازمان تاکسیرانی مراجعه و یا با شماره تلفنهای ۸۲۱۴۴۹۲و ۸۲۱۴۴۹۳ تماس بگیرند.

ماخذ:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. abasali golami:

    agha in shomareye telefoni ke dar entehaye matn dadin khooneye mardome ke. sag beshashe be in nezame tokhmi ke naftesho ye ghabileye adamkhar bala mikoshan amma ye chose benzine vaneti ro ghat mikonan.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.