رانندگان فرمول یک از بکاربردن زیورآلات منع شدند

استفاده از زیورآلات برای همیلتون و رانندگان فرمول یک ممنوع شد.

رانندگان فرمول یک از بکاربردن زیورآلات منع شدند

به گزارش ممتاز نیوز، بعد از مسابقه آخر هفته در میامی آمریکا، رانندگان فرمول یک دیگر اجازه نخواهند داشت در زمان نشستن در خودروی مسابقه، زینت‌آلات داشته باشند. این قانون البته جدید نیست و از سال ۲۰۰۵ تصویب شده، اما از سوی رانندگان تیم‌ها به طور کامل اجرا نشده است. با این حال در حاشیه مسابقه ماه گذشته فرمول یک در استرالیا، اعلام شد با حضور مدیر آلمانی جدید مسابقات یعنی نیلز ویتیچ، این قوانین به صورت جدی از مسابقه میامی اعمال خواهد شد.

لوئیز همیلتون راننده تیم مرسدس بنز که در کنار میشائیل شوماخر با داشتن هفت عنوان قهرمانی این مسابقات رکورددار است، با بیان اینکه علت این قانون را درک نمی‌کند، در واکنش به تصمیم یاد شده می‌گوید: «متوجه نمی‌شوم چرا آنها باید به چنین چیزهای کوچکی اهمیت بدهند.»

او که جزو علاقمندان به صنعت مد و فشن است، می‌گوید: «تصمیمی برای درآوردن گوشواره‌ها و… در جریان مسابقه ندارم. اینها وسایل شخصی من هستند و شما باید همان چیزی باشید که هستید.» همیلتون در جریان مسابقه ملبورن نیز در واکنش به این موضوع گفته بود: «برای مثال گوشواره‌های گوش راست من یک جورهایی به گوشم جوش خورده‌اند. آنها سر جایشان باقی می‌مانند.»

صحبت‌های دارنده هفت عنوان قهرمانی جهان در خصوص قانون جدید مسابقات فرمول یک در حالی است که برای مسابقه پایان هفته جاری در میامی، تیم‌ها باید مدارک رسمی مبنی بر پیروی رانندگان‌شان از قوانین جدید را ارائه دهند.

حلقه‌، زنجیر و گوشواره‌ها بر اساس استدلال انجمن جهانی FIA می‌توانند در هنگام تصادفات ناگهانی، مانع کار امدادگران و پزشکان باشند. ضمن اینکه این خطر نیز وجود دارد که زیورآلات در هنگام آتش‌سوزی، مانند اتفاقی که برای رومن گروژان در سال ۲۰۲۰ افتاد، به عنوان رسانای گرما اثر محافظتی لباس ضد حریق رانندگان را کاهش دهند. آنها ریسک جراحت و بلعیده شدن در یک تصادف را نیز در بر دارند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.