ران پل از رقابت های ریاست جمهوری آمریکا کناره گیری کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سایت خبری تیکت، “ران پل” شب گذشته با اعلام خبر کناره گیری خود از رقابت های ریاست جمهوری، کمبود پول را دلیل این تصمیم خود معرفی کرد.

در همین رابطه کمیته انتخاباتی ران پل نیز اعلام کرد : به دلیل کمبود منابع مالی این کمیته دیگر پولی را صرف ادامه رقابت های ریاست جمهوری نخواهد کرد.

با کناره گیری ران پل از این رقابت ها، “میت رامنی” تنها نامزد باقی مانده جمهوریخواهان برای رقابت با باراک ابواما در انتخابات ریاست جمهوری محسوب می شود.

ران پل به دلیل اتخاذ سیاست های ضد اسرائیلی که یکی از معاونان سابق وی از آنها پرده برداشته بود به عنوان یکی از نامزدهای جنجالی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۲ به شمار می رفت.

رونالد ارنست پل مشهور به ران پل متولد ۱۹۳۲ پنسلوانیای امریکاست و به عنوان مسن ترین نامزد جمهوریخواهان در رقابت انتخاباتی ریاست جمهوری سال ۲۰۱۲ به حساب می آمد.

وی سابقه سیزده بار نمایندگی مجلس امریکا را دارد و در سال های ۱۹۸۸ و ۲۰۰۸ نیز خود را به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری مطرح کرده بود اما در نهایت نیز شکست خورد.

نکته قابل توجه آنکه وی در سال ۱۹۸۸ از سوی حزب آزادیخواه حزب سوم آمریکا نامزد شده بود. او در رقابت های اخیر ریاست جمهوری نتوانست چندان توجه مردم را به خود جلب کند و در نظرسنجی ها در رتبه های پایین قرار داشت.

ران پل مدرک دکترای پزشکی را از دانشگاه دوک در سال ۱۹۶۱ اخذ کرده است. او اعتقاد شدیدی به قانون اساسی امریکا (US Constitution) داشته و مخالف هرگونه تغییر در آن است. پل جزو معدود نمایندگانی است که مخالف جنگ با افغانستان و عراق بوده و خواهان پایان حضور نظامی امریکا در کشورهای مختلف دنیا و بازگشت این نیروها به امریکاست.

MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.