راهبرد اتحادیه اروپا برای مبارزه با جرایم سایبر تدوین شد

۲۳ام بهمن ،

 

اتحادیه اروپا برای مبارزه با جرایم سایبر در فضای مجازی راهبرد تازه‌ای به اجرا می‌گذارد.
به گزارش شبکه خبری یورونیوز، اتحادیه اروپا در نظر دارد با اجرای تدابیری، مبارزه با جرایم سایبر را تقویت کند. به همین منظور، بروکسل راهبردی را تدوین کرده است‌. این راهبرد در اختیار بیست و هفت کشور عضو اتحادیه اروپا قرار گرفته است.
 
هدف کلی این راهبرد آن است که فضای مجازی اروپا امن‌تر شود. به سبب این طرح، هر دولت باید سازمانی را برای مبارزه با مخاطرات ناشی از ناامن شدن فضای مجازی ایجاد کند.
 
همشهری آنلاین یاآور می‌شود که این گروه ها با نام CERT شکل خواهند گرفت که مخفف عبارت گروه واکنش اضطراری رایانه (Computer Emergency Response Teams ) است.
 
کاترین اشتون رئیس دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا این راهبرد را کاری درست و توجیه پذیر دانست و گفت تقویت فضای اعتماد و اطمینان بین کشورها از یک سو و بخش‌های عمومی و خصوصی از سوی دیگر امری ضروری و لازم است. ما مایلیم سامانه‌های فناوری اطلاعاتی را بهبود بخشیم و همزمان زمینه را برای کاهش جرایم اینترنتی فراهم کنیم. اشتون افزود باید ساز و کار و تدابیری تدوین کنیم که در کل اروپا قابل اجرا باشد.
 
بروکسل از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواسته است برای مقابله با سرقت اطلاعات اینترنتی در چندین بخش یعنی بخش حمل و نقل، بهداشت، بانک و انرژی هوشیاری خود را بالا ببرند.
 
سیسیلیا مالمستروم، کمیسر امور داخلی اروپا در اظهاراتی در این باره گفت اگر ما بخواهیم تلاش‌هایمان در این زمینه مثمر ثمر باشد باید قبل از هر چیز قانون و مقررات سختگیرانه را در این خصوص تصویب و اجرا کنیم. سپس باید منابع لازم را برای رسیدن به این هدف تقویت کنیم و آنگاه سطح همکاری‌ها و هماهنگی‌ها را افزایش دهیم.
 
وی افزود البته ما در این زمینه کارهای خوبی انجام داده‌ایم و پیشرفت‌های خوبی هم داشته‌ایم اما کارهای انجام نگرفته بسیاری نیز وجود دارد.
 
نتایج تحقیقی که به تازگی در اروپا انجام گرفته است نشان می‌دهد تنها یک چهارم شرکت‌های اروپایی در زمینه امنیت انفورماتیک، سیاست کارامدی به اجرا گذاشته‌اند.
 
براساس اعلام شرکت امنیت اطلاعاتی سیمانتک، میزان ضرر قربانیان جنایات سایبری در جهان و به طور سالانه ۲۹۰ میلیارد یورو است

ایستنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.