راهبرد صنعت خودروسازی توسعه صادرات برندهای ملی است

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو اعلام کرد : ایجاد برند سمند ، رانا و دنا ، تنوع و توسعه آن و صادرات به آن سوی مرزها از الزامات استراتژی نگاه به بیرون این شرکت است.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی ایران خودرو ؛ جواد نجم الدین با بیان این که راه ارتقای فناوری از همکاری مشترک می گذرد ، گفت : ایران خودرو در سال جاری قصد دارد ۹ درصد کل تولید را به بازارهای هدف صادر کند.

وی افزود: استراتژی صنعت خودرو و قطعه سازی کشور باید بر مبنای بهبود توان رقابتی صنایع داخلی از طریق انتقال فناوری باشد.

نجم الدین تاکید کرد : در غیر این صورت نه تنها سهم خود را در بازار بین المللی از دست خواهیم داد، بلکه بازار کشور هم بر روی خودرو سازان جهان باز می شود و صنعت ملی آسیب می بیند.

وی گفت : استراتژی ایران خودرو با خودروسازان جهانی برنده –برنده و در جهت کاستن از فاصله های فناوری ایران و کشورهای پیشرفته در این صنعت اجرا می شود.

نجم الدین با بیان اینکه ایران خودرو راهبردهای خود را با رویکرد نگاه به بیرون و داخل تنظیم کرده است ، تاکید کرد : در استراتژی نگاه به داخل این شرکت ، همکاری مشترک با خودروسازان معتبر مطرح است که از این طریق فناوری خودرا در طراحی و تولید خودرو ارتقاء دهیم .

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو درباره کیفیت خودرو های صادراتی افزود: تفاوتی میان خودروهای داخلی و صادراتی از نظر کیفی وجود ندارد و اعمال تمام استاندارد ها و ابزار های کیفی درخطوط تولید ایران خودرو با دقت لازم صورت می گیرد.

وی تاکید کرد : قیمت محصولات صادراتی ایران خودرو در اکثر بازارهای هدف صادراتی نه تنها کمتر از بازار داخل نیست بلکه این محصولات با قیمتی بالاتر از داخل به فروش می رسد.

نجم الدین خاطرنشان کرد : قیمت تمام شده محصول صادراتی در همه حوزه های صادراتی، کمتر از قیمت تمام شده محصول مشابه جهت فروش در داخل کشور است که صادرات خودرو نیز از این امر جدا نیست و علت آن نیز مربوط به مواردی چون استرداد حقوق و عوارض گمرکی محصولات صادراتی، جایزه و مشوق های صادراتی و … است که به کاهش قیمت تمام شده محصول صادراتی منجر می شود.

نجم الدین تصریح کرد : از سوی دیگر مصرف کننده داخلی خودرو باید هزینه هایی مانند شماره گذاری، بیمه، مالیات بر ارزش افزوده و … را نیز پرداخت کند که این موارد در قیمت خودروهای صادراتی وجود ندارد./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.