راهنمای بازگرداندن گوگل‌مپ به iOS 6

اپل تصمیم خود را گرفت و گوگل‌مپ را از iOS 6 حذف کرد. اما نقشه اپل تا رسیدن به یک جانشین مناسب برای گوگل‌مپ، مسیری طولانی در پیش دارد که در مقاله‌ جداگانه‌ای به صورت مفصل به تشریح مشکلات آن پرداخته بودیم. اگر دلتان برای گوگل‌مپ تنگ شده و می‌خواهید آن را بازهم بر روی دستگاه اپلی و iOS 6 خود ببینید با زومیت همراه باشید.

یکی از بزرگترین تغییرات اعمال شده در iOS 6، اپلیکیشن نقشه آن است که دیگر نیروی خود را از نرم‌افزار قدرتمند نقشه گوگل نمی‌گیرد.

همان‌گونه که می‌دانید، ویژگی‌های جدید مانند نقشه سه‌بعدی و حالت پرواز (Flyover) در نقشه اپل وجود دارد. همچنین امکانی که کاربران مدت‌ها در انتظارش بودند: راهنما و ناوبری صوتی صفحه‌به‌صفحه.

امکانات مذکور فوق‌العاده هستند اما نقشه اپل، خیلی چیزها برای رسیدن به حد و اندازه‌های Street View گوگل کم دارد. بسیاری از کاربران اولیه، مشکلاتی جدی در مسیریابی‌ها و نقشه‌های اپل کشف کردند. مانند عکس‌های ماهواره‌ای بی‌سرو‌ته. بعضی نیز از نبودن اطلاعات مسیرهای حمل و نقل عمومی شکایت کرده بودند.

how-to-bring-back-google-maps-in-ios6-1

اگر می‌خواهید مجدداً به آغوش گوگل‌مپ بازگردید، آسان‌ترین راه‌حل، دسترسی به آن از طریق مرورگر سافاری موبایل و یا هر مرورگر موبایل دیگر است.

پس از بارگزاری کامل، گوگل از شما می‌پرسد، آیا تمایل به درج آیکون آن در صفحه‌‌اصلی آیفون هستید یا خیر. پس از تأیید گوگل آیکون را درج خواهد کرد، هر چند که بعضی مواقع، تصویر آیکون آن، نقشه‌ای خواهد بود که آخرین بار مشاهده نموده‌اید.

این روش، کامل نیست ولی به نظر می‌رسد در حال حاضر سریع‌ترین راه برای استفاده از نقشه‌های گوگل در iOS 6 است.

how-to-bring-back-google-maps-in-ios6-2

گوگل‌مپ وقتی از طریق سافاری اجرا می‌شود، تاحدودی کندتر عمل می‌کند، با این حال نقشه‌های آن کماکان قابل استفاده و بی‌نقص هستند. بعد از اجرای گوگل‌مپ، یک منو‌بار در بالای صفحه ظاهر خواهد شد که شامل فیلد جستجو به همراه ۴ گزینه زیر است:

  • موقعیت فعلی (Current Location)
  • مسیریابی (Get Direction)
  • مشاهده موقعیت ذخیره شده (See your saved places)
  • انتخاب لایه دلخواه (Select a layer) برای نمایش تصاویر ماهواره‌ای، ترافیک و مسیر دوچرخه‌سواری

how-to-bring-back-google-maps-in-ios6-3

متأسفانه ویژگی Street View هنگام استفاده از گوگل‌مپ از طریق مرورگر موبایل در دسترس نیست. اما تا زمانی که گوگل این ویژگی را در مرورگر‌های موبایل راه‌اندازی کند، با کمی جستجو در App Store، می‌توان نرم‌افزارهای رایگان و ارزان‌قیمتی را بدین منظور یافت.

اگر این روش را امتحان نموده‌اید، تجربه خود را با دوستانتان به اشتراک بگذارید؟ آیا روش‌های دیگری می‌شناسید؟


زومیت – زومیت – IT News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.