راهنمای حفظ سلامت خون در مقابله با کرونا ویروس ابلاغ شد

راهنمای حفظ سلامت خون و فرآورده‌های آن در مقابله با کرونا ویروس برای پیشگیری از خطرات احتمالی با توجه به مشاهده مواردی از کرونا ویروس در کشور عربستان و احتمال ورود این ویروس به کشور، آماده و در اختیار ادارات کل انتقال خون در سراسر کشور قرار گرفت.

به گزارش گروه سلامت ممتازنیوز به نقل از خبرگزاری دانا(داناخبر)، دکتر سیما ذوالفقاری، معاون فنی و فناوری های نوین سازمان انتقال خون ایران با تاکید بر اهمیت اطلاع‌رسانی در زمینه پیشگیری از عوامل خطرساز گفت: با توجه به مشاهده مواردی از کرونا ویروس در کشور عربستان و احتمال ورود این ویروس به کشور، راهنمای حفظ سلامت خون و فرآورده‌های آن در مقابله با کرونا ویروس جهت پیشگیری از خطرات احتمالی آماده و در اختیار ادارات کل انتقال خون در سراسر کشور قرار گرفته است.

وی یادآوری کرد: ضرورتی برای معافیت موقت افرادی که به عربستان سفر کرده اند، وجود ندارد مگر اینکه در تماس با افراد مشکوک مبتلا به کرونا ویروس باشند.

دکتر ذوالفقاری با بیان اینکه تدوین دستورالعمل‌های مرتبط با راهکارهای ارتقای سلامت خون در برابر تمامی عوامل خطرساز از مهمترین برنامه‌های سازمان انتقال خون ایران بوده و هست، افزود: حذف خون جانشین، انتخاب سالمترین افراد برای اهدای خون و انجام آزمایش های تایید سلامت روی تک تک کیسه‌های خون اهدایی، خود حذفی محرمانه و … همگی از فرآیندهای موثر در زمینه سلامت خون هستند که طی سالیان اخیر در راستای ارتقای سلامت خون تدوین شده و به اجرا در آمده‌اند.

وی افزود: امروزه با توجه به روند بیماری های نوظهور در مناطق مختلف جهان و احتمال ورود آنها به کشور، باید هوشیار باشیم تا در صورت مشاهده هرگونه عاملی که ممکن است تهدیدی برای سلامت خون و فرآورده‌های آن باشد، سریع و به موقع اقدام کنیم.


خبرگزاری دانا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.