راهنمای خرید موتورسیکلت+جدول قیمت

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

پرشین خودرو: موتور سیکلت امروزه یکی از پرطرفدارترین و البته پرخطرترین وسایل نقلیه محسوب می شود و تنوع و انواع زیادی دارد باید دقت داشته باشید هنگام خرید این وسیله به کیفیت تمام قطعات اصلی آن دقت کنید.

به گزارش ممتازنیوز، یک فروشنده موتورسیکلت گفت: در ۵ سال گذشته به دلیل افزایش قیمت حامل‌های انرژی قیمت موتورسیکلت در بازار بسیار تغییر است.

گر کمی دقت کنید تا ۵ سال آینده در هر خانه‌ای یک دستگاه موتور سیکلت مانند دوچرخه خواهد دید. 

به گفته علیرضا بیک‌پور: بازار موتور سیکلت رو به رشد است اما سبک و سلیقه مردم هم افزایش یافته به نحوی که اگر رشد موتور سیکلت ۲ برابر شده باشد سبک و سلیقه مردم در زمینه موتور سیکلت ۱۰ برابر شده است.

افراد برای حفظ جان خود و بالا بردن ضریب ایمنی و قدرت و کیفیت موتور سیکلت انتخابی به دستگاه‌هایی روی می‌آورند که برندهای شناخته شده داشته باشد. 

وی به بازار خبر گفت: پرفروش‌ترین‌ها موتورسیکلت‌های طرح کار یا کاب هستند که از آنها بیشتر به عنوان وسیله کاری استفاده می‌کنند. این موتورسیکلت‌ها از یک میلیون تومان تا ۲ و نیم میلیون تومان است. 

این فروشنده به نکته قابل توجه اشاره کرد و گفت: ضمن غیر رسمی بودن موتورسواری بانوان اما برخی از این موتور سیکلت‌ها که مناسب بانوان هستند بسیار مورد استقبال این قشر قرار گرفتند البته این کار از نظر قوانین گواهینامه و بحث‌های رسمی و قانونی کشور کاملأ غیر رسمی است و برخورد جدی با آنان و فروشندگان می شود. 

بیک‌پور ادامه داد: باتوجه به نوع پوشش بانوان موتور مورد استفاده آنان باید ظریف باشد تا بتوانند به راحتی از جک و سایر ابزار این وسیله استفاده کنند، موتور رایج برای بانوان در ایران طرح کاب و اسکوتر است که سبک بودن وزن آنها به جابه‌جایی و کاربری راحت آنان کمک می‌کند. 

اما آقایان هیچ‌گونه محدودیتی برای استفاده از انواع  موتور سیکلت ندارند. 

برای خرید یک موتور سیکلت باید به برند و تکنولوژی شرکت سازنده توجه کرد یک کارخانه موتور ساز معمولأ تمامی قطعاتی را که یک موتور سیکلت از آن تشکیل شده است تولید نمی‌کند و قطعات اصلی از شرکت های معتبر خریداری می شود مثل لنت ،لاستیک ، چراغ ها که خریدار باید به تکنولوژی های به کار رفته در جمع آوری این قطعات در موتورسیکلت خود دقت کنند. 

وی گفت: در موتورسیکلت اول ایمنی و بعد آسایش موتور سیکلت رعایت می‌شود نوع و نحوه رانندگی و بعد چرخش موتورسیکلت در انتخاب یک موتور سیکت خوب از جمله نکات حائز اهمیت است. 

بیک‌پور در پایان بیان کرد: موتورسیکلت در بازار از  یک میلیون تومان آغاز و گران‌ترین آن ۳۰ میلیون تومان است. پرفروش‌ترین موتورسیکلت در این بازار، موتور ۶۰ ساله یعنی همان هوندا است که ساخت کشور چین است.

 


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.