راهنمای خرید کفش هایی زیبا و راحت برای دانش آموزان

 پا توی کفش مدرسه

● کفش پارچه ای؛ راحت و پرجنب وجوش

این نوع کفش ها در گروه کفش های پارچه ای و کتانی قرار می گیرند. کفه آنها لاستیکی و بسیار انعطاف پذیر است بنابراین برای بچه های پرجنب وجوش مناسب تر است. آنها می توانند تمام مدت مدرسه را بالا و پایین بپرند بدون آنکه احساس خستگی کنند. البته برای بالابردن مقاومت این کفش ها، تکه های لاستیکی مقاومی جلو و پشت کفش را پوشش می دهند تا در برابر ضربه هایی که به آن وارد می شود آسیبی نبیند.

جنس پارچه ای این کفش و داشتن منافذ به علت بافت درشت آن باعث می شود پا درون کفش به راحتی تنفس کند. تنها مشکل این نوع کفش ها این است که هنگام باران خیلی خیس می شوند. این نوع کفش ها در انواع دخترانه، پسرانه، چسبی و کشی طراحی می شوند.

● کفش کلاسیک دخترانه؛ دوام بالا و راحتی پا

این نوع کفش ها از سال های دور جزو کفش های مدرسه بودند و طی این سال ها، تنها تغییراتی جزیی در طراحی شان داشته اند. جنس آنها از چرم خشک باکیفیت است که از دوام بالایی برخوردار است. همچنین معمولا داخل کفش، آستری از چرم نرم دارد که راحتی پای درون کفش را تضمین می کند. طرح های ساده و زیبای، این گروه از کفش ها به راحتی دل دختربچه تان را از آن خود می کند.

علاوه بر سادگی و زیبایی آنها بسیار راحت هستند. طرح های گوناگون آنها شامل بنددار دکمه ای، بنددار چسبی و بدون بند است. گاهی جزییات دیگری مثل دوخت های بخیه ای یا گل دوزی های زیبا با گل هایی از جنس خود کفش به آن اضافه می شود. کفه این کفش ها هم انواع گوناگونی دارند که می توانید متناسب با سن و سلیقه فرزندتان انتخاب های زیادی داشته باشید.

● تکنولوژی freshfeet و پای بی بو

این نوع کفش ها بسیار مناسب پسر بچه هاست. همان طور که مشخص است فعالیت بچه ها بسیار زیاد است و بیشتر آنها حتی در مدرسه نمی توانند آرام باشند. با توجه به اینکه بر اثر فعالیت زیاد پاهایشان در کفش عرق می کند و نیز این نکته که پسربچه ها زیاد به بهداشت پاهایشان اهمیت نمی دهند، این نوع کفش ها با تکنولوژی freshfeet می توانند بسیار مناسب باشند.

جنس خاص کفش و طراحی مخصوص آن از عرق کردن زیاد پا درون کفش جلوگیری می کند و در نهایت مانع رشد باکتری ها و قارچ ها می شود که هم به سلامت پا کمک و هم از بوی بد آن جلوگیری می کند. علاوه بر تکنولوژی مفید به کار رفته در این نوع کفش ها، طراحی ظاهری شان هم بسیار متنوع است و همه نوع مدلی باب سلیقه و حوصله پسربچه تان پیدا خواهید کرد؛ از انواع چسبی گرفته تا بندی یا حتی بدون بند. پس در انتخاب مدل آنها هم دستتان باز خواهد بود.

● کفش بدون بند؛ مردانه و کم جنب وجوش

این کفش ها مناسب پسربچه هایی است که کم جنب وجوش تر هستند و دوست دارند مانند آقایان رفتار کنند و مردانه لباس بپوشند. این کفش ها اصلا مناسب پسربچه های بازیگوش نیست، چون نمی توانند با آنها بالا و پایین بپرند و شیطانی کنند! جنس آنها از چرم است و کفه های آنها هم معمولا چرمی است. نوع کفش مربعی و زاویه دار است و به پنجه پا فشار وارد نمی آورد و کش های دوطرف روی کفش پوشیدن و بیرون آوردن کفش را آسان می کند.

● کفش آشنای سال های دور

این کفش های معروف، آشنای بچه هاست. احتمالا شما هم به عنوان پدر یا مادر در دوران مدرسه یک جفت از آنها را داشته اید. راحتی و دوام آنها مثال زدنی است و طراحی خاص و منحصر به فرد آنها از یاد نرفتنی است، با جنس چرم خشک و کفه لژدار! مزیت این کفش ها در آن است که تقریبا در تمام مدت مدرسه، در فصل های مختلف از پاییز تا زمستان می توان از آنها استفاده کرد و آن را شست تا مثل روز اول?شان تمیز شوند.

● کفش ورزشی؛ راحت و سالم

یکی از بهترین گزینه های کفش مدرسه، کفش ورزشی است. این کفش ها هم راحت هستند و هم سلامت پا و حتی ستون فقرات فرزندتان را تضمین می کنند. کفش های ورزشی را علاوه بر زنگ های ورزش می توان در تمام روزهای مدرسه استفاده کرد. بهتر است از برندهای معتبر، کفش های ورزشی را تهیه کنید و از مرغوبیت آنها مطمئن شوید. همچنین طرح های مختلف این نوع کفش ها از بندی گرفته تا چسبی و ساق دار، بدون بند و با رویه های کوتاه با رنگ های شاد و جذاب انتخاب شما را آسان می کنند.
        
    
    
ندا احمدلو
گیتا حکی     
روزنامه سلامت

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.