راهنمای زبان کودکان در سن های مختلف

۲۶م دیماه ،

کودکان از همان ابتدا با مهارت های زبانی متولد می شوند و به زودی می توانند در آن خبره شوند. قدرت زبانی آنها داخلی است و در همه جای جهان به یک شکل است. در این مطلب به ترتیب سن های مختلف کودکان و قدرت تکلم آنها را ذکر کرده ایم.

راهنمای زبان کودکان در سن های مختلف

تا ۲۴ ماهگی

دو ماهگی: آرام و زمزمه وار  حرف زدن؛ نوزادهای این سن کلمات کشیده همچون «او»، «آ» و «ای» را می توانند از خود تولید کنند.

۶ ماهگی: با حروف صامت صداهای نامفهوم ایجاد می کند.

۷/۵ ماهگی: می تواند نام و کلمات اعضای خانواده را تشخیص دهد.

۱۰ ماهگی: اشاره می کند، خرخر می کند و به فرد رو به روی خود خیره می گردد؛ همچنین کلمات من درآوردی خودش را بیان می کند.

۱۲ ماهگی: اولین کلمه واقعی را بیان می کند؛ همچون مامان، بابا یا نام خواهر یا برادر خود، نام حیوانات، اعضای بدن و صداهایی همچون ووف ووف.

۱۴ ماهگی: مفعول را تشخیص می دهد و می تواند جمله هایی ساده ای همچون «توپ را بگیر» را بیان کند.

راهنمای زبان کودکان در سن های مختلف

۱۸ ماهگی: می تواند تا ۵۰ کلمه را به خوبی بیان کند. از افعال استفاده می کند و می تواند سوالاتی همچون «آن چیست؟» را برای درک بهتر نام اشیا بپرسد.

۲۴ ماهگی: می تواند جملات دو کلمه ای بیان کند مثل: «شیر بخور» یا «بازی کن». همچنین از واژه های «نه» و «مال من است» بسیار استفاده می کند.



۲ تا ۵ سال

۲/۵ سالگی: همه افکار خود را با چند کلمه ساده بیان می کند. به طور مثال: «مامان جوراب نه» به جای گفتن جمله «مامان امروز جوراب پایش نیست»

سه سالگی: جملات طولانی تری را بیان می کند. چیزهای مختلف را در کنار هم می چیند تا داستان بگوید. حدودا ۳۰۰ کلمه را می تواند بیان کند. در این سن از بیان جملات نامفهوم لذت می برند.

راهنمای زبان کودکان در سن های مختلف

۴ سالگی: می توانند به خوبی با والدین خود مکالمه طولانی داشته باشند. از صفت در جملات توصیفی خود استفاده می کنند. حتی می توانند جوک تعریف کنند و سوالات را با لحن و آهنگ درست می پرسند.

۵ سالگی: حدود ۲۵۰۰ کلمه را می توانند به خوبی استفاده کنند. ۱۴۰۰۰ لغت را می فهمند. می توانند احساسات پیچیده ای همچون ترس و رویاهای خود را به راحتی تعریف کنند و تشکر کنند.


مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.