راهنمای “گردشگری” ورزشی سهم خود را از بازار کار پس می گیرد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

راهنمایان تنها با دریافت گواهینامه دوره تخصصی “گردشگری” ورزشی می توانند گردشگران را تورهای اختصاصی ورزشی همراهی کنند و حضور راهنمایان فاقد تخصص در تورهای گردشگری ورزشی مجاز نیست.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی ممتاز نیوز، ایران با وجود تنوع جاذبه ‌های” گردشگری” در جذب گردشگر جایگاه قابل قبولی را به خود اختصاص نداده است
 
در مسیر جذب گردشگر به ایران و درآمدزایی یکی از راه ها توسعه گردشگری ورزشی است که متاسفانه با وجود تشکیل انجمن گردشگری ورزشی در مردادماه ۸۴، تاکنون موفق به جلب گردشگران به کشور نشده است.
 
پس از گذشت سالها خبر انعقاد تفاهم‌نامه این انجمن با معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی و انجمن گردشگری ورزشی این امید را بار دیگر زنده ساخت که شاید به واسطه آن،‌ مسیر جذب گردشگر به ایران از طریق جاذبه گردشگری ورزشی هموار شود.
 
ولی بایستی به این نکته توجه کرد که برگزاری تورهای گردشگری ورزشی در گستره تورهای گردشگری نیازمند آموزش راهنمایان با تخصص های متفاوت است، به طوری که توانمندی هر یک از راهنمایان گردشگری سبب رونق جریان جهانگردی و عدم کارایی آنها مانع از رشد و توسعه جهانگردی در هر کشوری می گردد.
 
این در حالی است تا به امروز طبیعت گردی، گردشگری فرهنگی و مذهبی در آموزش راهنمایان تور مورد تاکید قرار گرفته، تربیت و پرورش راهنمای متخصص گردشگری ورزشی در کشور مغفول مانده است.
 
رضا خوش‌سرور رییس انجمن گردشگری ورزشی فدراسیون ورزش‌های همگانی، در گفتگو خبرنگار اقتصادی ممتاز نیوز، با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در جهت توسعه گردشگری ورزشی در ایران، گفت:‌ براساس این تفاهم‌نامه آموزش راهنمایان و مدیران گردشگری ورزشی و همچنین برگزاری تورهای گردشگری ورزشی در ایران تنها با مجوز انجمن گردشگری ورزشی انجام می‌پذیرد.
 
خوش سرور با تاکید بر آموزش تخصصی راهنمایان گردشگری ورزشی، اظهار داشت: در قبل تورهای گردشگری ورزشی و درکنار سایر انواع گردشگری با همراهی راهنمایان تور طبیعت گردی، فرهنگی و مذهبی آموزش دیده از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار می شده، که با انعقاد تفاهم نامه با معاونت گردشگری، دوره های تخصصی ۶ روزه (۶۰ ساعت) آموزش راهنمایان گردشگری ورزشی با نظارت انجمن گردشگری ورزشی برگزار خواهد شد.

رییس انجمن گردشگری ورزشی، تصریح کرد:‌ برپایه همکاری و هماهنگی وزارت ورزش و جوانان ، فدراسیون ورزش های همگانی(انجمن گردشگری ورزشی)و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فقط اشخاصی می توانند بعنوان راهنما تورها و اردوهای تخصصی گردشگری ورزشی در سطح کشور را همراهی نمایند، که دارای گواهی شرکت در دوره تخصصی گردشگری ورزشی باشند.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.