“راهیان نور” راهی که به نور می‌رسد

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ سهشنبه ۱۶آبان۹۱،

جذابیت وقایع مناطق عملیاتی۸ سال دفاع مقدس به اندازه‌ای است که علاوه بر داوطلبان بیشمار داخلی برای اعزام به این مناطق هرساله گروههای متعددی از اقصی نقاط جهان به بازدید این مناطق می‌پردازند.

به گزارش تفسیری خبرنگار دفاعی – امنیتیممتازنیوز، راهیان نور نام کاروان‌های سیاحتی- مذهبی است که به بازدید از مناطق عملیاتی بازمانده از جنگ ایران و عراق در غرب و جنوب غربی کشورمان می‌پردازند.

انتحاب نام راهیان نور به معنی راهی که به نور منتهی می‌شود و هدف از آن، تقویت بنیه معنوی شرکت نمایندگان در این اردوها است.

قسمت اعظم اعزام‌های راهیان نور، همزمان با تعطیلات نوروزی و تعطیلات تابستانی به مناطق غرب کشور، صورت می‌گیرد و مناطق مرزی استان خوزستان، به ویژه منطقه شلمچه از مقصدهای پرطرفدار اردوهای راهیان نور است.

سپاه پاسداران، سازمان بسیج مستضعفین و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، متولیان اصلی اردوهای سراسری «راهیان نور» می باشند و هر ساله گروه‌های متفاوتی از مردم مناطق مختلف ایران اعم از دانش‌آموزان، خانواده‌ها، مسئولان و حتی اقلیت‌های مذهبی برای بازدید از مناطق جنگی غرب و جنوب غرب، به استان‌های هم‌مرز با عراق اعزام می‌شوند.

جذابیت وقایع مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس به اندازه‌ای است که علاوه بر داوطلبان بی‌شمار داخلی برای اعزام به این مناطق، هرساله گروه‌های متعددی از اقصی نقاط جهان نیز به بازدید مناطق عملیاتی جنگ تحمیلی می‌پردازند.

سازمان بسیج مستضعفین برای منسجم‌تر نمودن این اردوها و هر چه کمتر نمودن سوانح اعزام‌ها، “سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج” را راه‌اندازی نمود که هم‌اکنون سردار یعقوب سلیمانی ریاست این سازمان را به عهده دارد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.