راهپیمایان ضد ناتو وارد اسلام آباد پایتخت پاکستان شدند

به گزارش ایرنا، تظاهرکنندگان در این راهپیمایی اعتراض آمیز و طولانی که ‘لانگ مارچ’ نامگذاری شده، روز یکشنبه از شهر لاهور حرکت خود را آغاز و پس از اقامت یک شبه در مسیر، امشب با شرکت گروههای مختلف پاکستانی وارد اسلام آباد شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، با حضور راهپیمایان معترض در اسلام آباد، نیروهای پلیس و امنیتی به حال آماده باش درآمده و در مقابل پارلمان و نقاط مهم شهر تدابیر شدید امنیتی را برقرار کرده اند.

براساس این گزارش، تظاھرکنندگان به تدریج خود را مقابل پارلمان ملی پاکستان می رسانند تا خواسته خود را به گوش نمایندگان برسانند.

در همین رابطه و به خاطر حساسیت موضوع، تمامی نیروھای امنیتی پاکستان از جمله تکاوران، یگان ھای ضد تروریستی و پلیس برای برقراری امنیت و جلوگیری از بروز هرگونه حادثه ای در اسلام آباد، در حالت آماده باش بسر می برند.

در همین حال اعضای ارشد شورای دفاع از پاکستان (برپاکنندگان اصلی راهپیمایی اعتراضی) متشکل از ۴۰ حزب و گروه سیاسی و مذهبی لحظاتی دیگر در میان حامیان و ھواداران خود سخنرانی کرده و برنامه ھای آینده خود در خصوص مخالفت با بازگشایی مسیر تردد ناتو را اعلام خواهند کرد.

تصمیم به بازگشایی مسیر تردد خودروهای تدارکاتی نیروهای ناتو پس از هفت ماه از کشته شدن ۲۴ سرباز پاکستانی در حمله بالگردهای ناتو به پست مرزی سلاله در ماه نوامبر (آذر ماه) سال گذشته توسط دولت این کشور در قبال عذرخواهی وزیر امور خارجه آمریکا صورت گرفت.

گفتنی است، دولت پاکستان پس از تصمیم به بازگشایی مجدد مسیر تدارکاتی خودروهای نیروهای ناتو در خاک کشورش، در روزھای اخیر آماج هشدارها و اعتراض های شدید رهبران و اعضای گروههای سیاسی و مذهبی این کشور قرار گرفته است.

آساق ** ۱۰۹۵ **۱۰۸۰**۱۵۹۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۱۷۸۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.