راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران آغاز شد

ایران > سیاست
مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران و در بیش از ۵۵۰ شهر کشور با حرکت مردم روزه دار به سمت میعادگاه‌های نماز جمعه آغاز شد.

راهپیمایی مردمی روز جهانی قدس در سراسر میهن اسلامی و تمامی استان‌ها و شهرستان‌ها و در بیش از ۵۵۰ شهر کشور امروز به سمت میعادگاه‌های نماز جمعه برگزار می‌شود.

این راهپیمایی در تهران از ساعت ۱۰:۳۰ صبح از مبادی اعلامی و از مسیرهای هشتگانه مسجد امام حسین (علیه السلام) واقع در میدان امام حسین، مسجد جامع ابوذر واقع در میدان ابوذر، مسجد دارالسلام واقع در میدان منیریه، مسجد امام زمان(عج) واقع در خیابان آزادی تقاطع بهبودی، مسجد حضرت ابوالفضل (علیه السلام) واقع در میدان توحید، مسجد المهدی(عج) واقع در خیابان ستارخان، مسجد الجواد(علیه السلام) واقع در میدان هفتم تیر و مسجد امام جعفرصادق(علیه السلام) واقع در فلکه اول صادقیه به سمت دانشگاه تهران آغاز شد.

با این حال از پیش از آغاز رسمی مراسم در این خیابان‌ها جمعیت زیادی به سمت دانشگاه تهران روان بود، همچنین حضور خبرنگاران داخلی و خارجی در پوشش مراسم چشمگیر است.

طبق اعلام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی حدود ۷۰۰ خبرنگار مراسم امروز را پوشش می‌دهند.

همچنین غرفه‌های کمک به زلزله زدگان آذربایجان شرقی در جای جای مراسم به چشم می‌خورد.

در مراسم نماز جمعه تهران رئیس جمهور محمود احمدی نژاد و علی اکبر ولایتی مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری پیش از خطبه‌های نماز جمعه سخنرانی می‌کنند و آیت الله سیداحمد خاتمی نماز جمعه روز قدس را اقامه خواهد کرد.

قطعنامه پایانی راهپیمایی سراسری روز جهانی قدس سال که در ۹ بند تهیه و تنظیم شده و حاوی بیان آرمان‌ها، خواسته‌ها و مواضع ملت صبور و مقاوم ایران اسلامی در خصوص فلسطین اشغالی، آزادسازی قدس شریف و تحولات منطقه و جهان است در پایان مراسم راهپیمایی قرائت می‌شود.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.