راهپیمایی هزاران تن از حامیان چاوز در ونزوئلا

۲۲م دیماه ،

Guardian-10.jpg

هزاران تن از پیراهن قرمزها و هواداران رئیس جمهوری ونزوئلا در خیابان‌های کاراکاس دست به راهپیمایی زدند تا حمایت خود را از هوگو چاوز اعلام کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، بسیاری از شرکت کنندگان در این راهپیمایی که با هدف حمایت از هوگو چاوز، ریاست جمهوری ونزوئلا در کاراکاس، پاتیخت ونزوئلا برگزار شده بود، فریاد می‌زدند: “من به همراه چاوز سوگند یاد می‌کنم.”

چاوز به سبب گذراندن مراحل بهبودی و دوران نقاهت پس از چهارمین عمل مربوط به بیماری سرطانش، هم‌اکنون در هاوانا، پایتخت کوبا به سر می‌برد و به همین سبب نتوانست در مراسم سوگند دهم ژانویه شرکت کند.

نیکولاس مادورو معاون چاوز، دیوسدادو کابلو، رئیس مجلس ملی ونزوئلا به همراه روسای جمهوری نیکاراگوئه، اوروگوئه و بولیوی و اول وزیری هائیتی و سایر مقام‌های ارشد کشورهای آمریکایی لاتین در جشن شادباش به مناسبت روز رسمی برگزاری مراسم سوگند چاوز حضور داشتند.

با وجود مخالفت‌های گروه‌های اپوزیسیون، حامیان چاوز از حکم دادگاه عالی ونزوئلا در خصوص به تاخیر انداختن مراسم سوگند تا زمان بهبودی چاوز بیمار استقبال کردند.

دادگاه عالی ونزوئلا در بیانیه‌ای اعلام کرد: با وجود آنکه در دهم ژانویه دور تازهی از قانون اساسی آغاز می‌شود، برگزاری مراسم تازه ایراد سوگند برای چاوز به عنوان رئیس جمهور منتخب نیاز نیست.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.