راهکارهای حفظ صنعت CNG چیست؟

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 راهکارهای حفظ صنعت CNG چیست؟

راهکارهای حفظ صنعت CNG چیست؟

ممتازنیوز: در حال حاضر ایران از نظر تعداد خودروهای دوگانه سوز جایگاه دوم جهان را در اختیار دارد که در صورت رفع مشکلات پیش روی این صنعت و جلوگیری از تعطیلی های گسترده و همچنین افزایش سهم CNG در سبد سوخت می تواند به بزرگترین دارنده شبکه این سوخت پاک در جهان تبدیل شود.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از دنیای صنعت، ناصر سودانی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در خصوص تعطیلی جایگاه های عرضه CNG اظهار داشت: طی جلسات متعدد کمیته سوخت کمیسیون انرژی، مرکز پژوهش های مجلس و جایگاه داران تصمیماتی برای جلوگیری از تعطیلی جایگاه های سوختCNG اتخاذ شده است.
عضو کمیسیون انرژی پرداخت تسهیلات ویژه به جایگاه داران افزایش قیمت سوخت تحویلی را از جمله راهکارهای پیشنهاد های ارائه شده دانست که در صورت اجماع بزودی تصویب خواهد شد.
وی سود جایگاه داران CNG را در مقایسه به مشاغل خدماتی دیگر با توجه به هزینه هایی که به لحاظ آب و برق اجاره مکان متقبل می شوند بسیار اندک و ازجمله دلایل بی رغبتی برای ادامه فعالیت شان برشمرد.
سودانی خاطرنشان کرد: با توجه به سیاست های دولت جدید مبنی بر ساخت و توسعه جایگاه های CNG می بایست عرضه این سوخت به ۳۰ میلیون متر مکعب افزایش یاد.
وی یاد آور شد: مجلس در حال رایزنی برای افزایش سود عرضه این سوخت پاک به منظور حفظ جایگاه های عرضه آن است.
گفتنی است چنانچه سوخت CNG به جایگاه واقعی خود در سبد مصرفی سود دست یابد علاوه بر صرفه جویی در مصرف بنزین به حل مشکلات زیست محیطی و آلودگی هوا نیز تا حدی کمک خواهد شد.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.