راهکار وصول مطالبات بانک ها از نگاه مدیرعامل بانک توسعه تعاون

۲۱ام بهمن ،

راهکار وصول مطالبات بانک ها از نگاه مدیرعامل بانک توسعه تعاون | چاپ |
شنبه ۲۱ بهمن ساعت ۱۲:۵۴

بینا- رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون اظهار داشت : بهره گیری توامان از روشهای سنتی و مدرن سبب وصول به هنگام مطالبات خواهد شد .
به گزارش بینا، ماشاءالله عظیمی در پنجاه و چهارمین جلسه کمیسیون هماهنگی مطالبات بانکها که به میزبانی بانک توسعه تعاون برگزار شد افزود : استفاده از ظرفیتهای تخصصی و کارشناسی یکدیگر ، تبادل تجربیات مفید و ارزشمند کارشناسی در حوزه  وصول مطالبات بانک ها ، بهره برداری از توان اجرایی تشکل های تخصصی مجرب در وصول مطالبات از طریق برون سپاری بعضی از وظایف ، از مهم ترین شیوه های متعارف در وصول تلقی می گردد .
عظیمی  اضافه کرد : توجه ویژه به اصل کیفیت و تکیه بر روشهای مختلف وصول مانند مذاکره بطور حتم سبب بازگردانیدن مجدد بسیاری از مطالبات به چرخه خدمات رسانی شبکه بانکی است .
مدیرعامل بانک توسعه تعاون افزود : در استفاده از روش های متعارف در فرایند وصول مطالبات بانک ها مدنظر داشتن مقوله درمان و پندآموزی از تجارب مفید در جهت عدم بکارگیری روش های ناموفق  از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است .
وی در ادامه با اشاره به تصمیم مسئو لین عالی قضایی کشور مبنی بر تشکیل داد گاه مشترک تخصصی ویژه بررسی پرونده های مرتبط با حوزه  وصول مطالبات بانکی دراین رابطه گفت : بطور حتم اتخاذ چنین تصمیمی منجر به تسهیل و تسریع روند وصول مطالبات بانکها خواهد شد .  
عظیمی ادامه داد : البته داشتن سیستم اطلاعاتی مشترک در شبکه بانکی به منظور دسترسی به مشخصات و سوابق بانکی متقاضیان بطور حتم مانعی بزرگ در مقابل کاهش انرژی و توان بانک ها در ارتباط با موضوع وصول می باشد .
وی گفت : الگو برداری از تجارب ارزشمند حاکم برفرایند وصول مطالبات بانک ها بویژه در کشورهای توسعه یافته و توجه مضاعف به بهره گیری از شیوه ارتباطات چهره به چهره تکیه گاه مطمئنی در نظام پیگیری مطالبات قلمداد می گردد .
گفتنی است پنجاه و چهارمین  جلسه کمیسیون هماهنگی مطالبات بانک ها به میزبانی بانک توسعه تعاون و با حضور مدیرامور حقوقی این بانک و مسئولین ادارات وصول بانک های خصوصی و دولتی برگزار گردید .

 


RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.