راهکار پیشنهادی کشورمان می تواند مبنای گفتگو ها برای حل بحران سوریه قرار گیرد

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: افکار عمومی بیش از پیش متوجه نقش چشمگیر جمهوری اسلامی ایران در حل بحران های منطقه بوده و راهکارهای پیشنهادی کشورمان می تواند مبنای گفتگو ها برای حل بحران سوریه باشد.

حسن هانی زاده در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجیممتازنیوز، با اشاره به نقش ایران در حل بحران سوریه گفت: نشست مشورتی تهران نشانگر این است که جمهوری اسلامی ایران همچنان به ضرورت حل بحران سوریه از طریق دیپلماسی و گفتگو تاکید داشته و نقش چشمگیر و استراتژیک کشورمان در منطقه می تواند در حل بحران سوریه راه گشا باشد.
وی افزود: بعد از استعفای نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه افکار عمومی بیش از پیش متوجه نقش چشمگیر جمهوری اسلامی ایران در حل بحران های منطقه شده و راهکارهای پیشنهادی کشورمان می تواند مبنای گفتگو ها برای حل بحران ها در سوریه باشد.

هانی زاده تاکید کرد: نشست های پیشین برای حل بحران سوریه که توسط کشورهای دیگر در سایه حمایت غرب و با نام دروغین دوستان سوریه برگزار شد نه تنها تاثیری در جلوگیری از خشونت ها و نا آرامی ها نداشته بلکه  فعالیت معارضان تروریست را شدت بخشیده است. 

این کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: قطر، ترکیه و عربستان در سایه حمایت غرب با ارسال انواع سلاح های پیشرفته به گروه های تروریستی ناامنی ها در سوریه را دامن می زنند و آن را نوعی راه حل برای بحران سوریه  می دانند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: راه حل پیشنهادی کشورمان می تواند به حل بحران سوریه کمک کرده و باید روند اصلاحات در سوریه  توسط نظام این کشور ادامه یابد.

انتهای پیام/س۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.