راهیان نور یک پروژه فرهنگی تربیتی بزرگ است

آرشیو خبرآموزش و پرورش کد مطلب: ۸۰۲۴     

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پانا:

ارسال به    نسخه چاپی نسخه چاپی   

خبرگزاری پانا: معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: راهیان نور یک پروژه فرهنگی تربیتی بزرگ است.

چهارشنبه ۱۲ مهر ساعت ۱۱:۳۱

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، حسین هژبری امروز در نشست خبری مسئولان قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج که در محل نخستین اعزام دانش آموزان به این اردوها برگزار شد اظهار کرد: براساس نظرسنجی ها که از دانش آموزان به عمل آمده پرخاطره ترین برنامه ای که برای آن ابراز علاقه شده، اردوهای راهیان نور بوده است.
هژبری با اشاره به اینکه اردو یکی از بزرگترین برنامه های فرهنگی است خاطرنشان کرد: تفاوت دفاع مقدس ما با دیگر جنگ ها این است که پس از جنگ مسائل فرهنگی بسیار خوبی برای ما اتفاق افتاد.
وی افزود: در ایران پس از دفاع مقدس جبهه فرهنگی بزرگی به وجود آمد اما امروز در کشور عراق حرف زدن در مورد کشته شده های جنگ یک ننگ محسوب می شود.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بهترین گروه های دوستی در اردوهای راهیان نور شکل می گیرد تصریح کرد: این اردوها یک دوره فشرده پرورشی و تربیتی است.
وی ادامه داد: ۱۲ هزار راوی و معلم وارد فضاهای اردوهای راهیان نور می شوند و اثرگذاری بسیاری در این بین خواهند داشت.
هژبری با اشاره به اینکه راهیان نور یک پروژه فرهنگی تربیتی بزرگ محسوب می شود گفت: در سال گذشته تجربه یک میلیونی این اردوها را شاهد بودیم و با رفع نقص ها امسال نیز همین تعداد را اعزام خواهیم کرد.
وی در پاسخ به پرسش خبرنگار پانا مبنی بر اینکه آیا برنامه ای برای حضور دانش آموزان در کنار اولیا آنها به جهت بالا رفتن بار تربیتی این اردوها دارید یا خیر؟ اظهار داشت: قطعا تأثیرگذاری بیشتری دارد اما در آموزش و پرورش حجم عملیات بسیار بالا است و آمار یک میلیونی را داریم .
وی اضافه کرد: یکی از برنامه هایی که دانش آموزان دوست دارند خارج از خانواده تجربه کنند اردوها است تا بدون خانواده ها در گروه های دوستی حضور پیدا کرده و این مجموعه دوستی محقق شود.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت: بسیج و سپاه در بحث اردوهای راهیان نور فعالیت های بسیاری انجام می دهند و در این راستا نزدیک به ۴ میلیون نفر در سال از مناطق عملیاتی جنوب بازدید می کنند.


Loading...


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.