راهی عملی برای حمایت از کودکان کار و خیابان

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز: روز ۲۱ تیرماه روز جهانی بدون نایلکس نامگذاری شده است ، شعار این روز یک کیسه پلاستیکی کمتر می باشد ، هدف این است که تا شاهد حذف نایلکس و ظروف یک ‌بارمصرف پلاستیکی از چرخه خرید باشیم . در راستای این طرح خانه علم دروازه غار طرح تولید کیف های دوستدار محیط زیست توسط دختران کار و خیابان را در برنامه های کارآفرینی خود قرار داده است.

از کودکان کار و خیابان در عمل حمایت کنیم تا از سر اجبار به کار در چهارراه ها نروند و بتوانند مانند همه تحصیل کنند و شاد باشند.

این طرح توسط خانه علم دروازه غار تهران که یک مرکز مردم نهاد حمایتی از کودکان کار و خیابان محروم از تحصیل می باشد ایجاد شده است. 
مدت یک سال است که خانه علم دروازه غار طرح تولید کیف های دوستدار محیط زیست را در برنامه های کارآفرینی خود قرار داده است. این کیف ها توسط بانوان سرپرست خانوار تحت پوشش دوخته می شوند. در خانه علم بیست کودک کار و خیابان دختر که سابقا در خیابان به فعالیت های کاذب می پرداختند ، ضمن نقاشی بر روی این کیف های پارچه ای در ساعاتی از روز در کارگاه این مرکز، هم درآمد کسب می کنند و هم فرصت ادامه تحصیل را پیدا کرده اند.
برای اطلاع از چگونگی دست یابی به کیف های دوستدار محیط زیست می توانید با شماره تلفن های روابط عمومی جمعیت امام علی ۵۵۸۹۵۷۵۹ و ۰۹۱۲۴۰۷۵۹۲۱ و ۰۹۳۹۶۰۰۷۱۷۸ و ۲۳۰۵۱۱۱۰ تماس حاصل کنید .
طبق تحقیقات انجام شده سالانه بین ۵۰۰ میلیون تا یک تریلیون عدد کیسه پلاستیکی توسط مردم کره زمین استفاده می‌شود. متأسفانه مصرف بالای کیسه‌های پلاستیکی و دور ریختن آن‌ها  تنها پس از یک ‌بار استفاده ، از پیامدهای جوامع مصرفی است که زیان‌های جبران‌ ناپذیری برای طبیعت دارد .
خوشبختانه هر روزه تعداد بیشتری از مردم سراسر دنیا نسبت به مشکلات زیست‌ محیطی ناشی از استفاده و رها کردن کیسه‌های نایلونی آگاه می‌شوند و برای حذف آن از زندگی روزانه خود تلاش می‌کنند. 
سالانه حدود ۶۰ تا ۱۰۰ میلیون بشکه نفت برای تولید کیسه‌های پلاستیکی مورد نیاز است و هم چنین سالانه هزاران گونه از جانوران آبزی از قبیل وال، دلفین، فک، لاک ‌پشت، ماهی‌ها و پرندگان بر اثر بلعیدن کیسه‌های نایلونی و یا گیر کردن در آن‌ها دچار خفگی شده و از بین می‌روند.
 آمارها نشان می‌دهد که مصرف کیسه‌های پلاستیکی در دنیا بیش از ۵۰۰ میلیارد کیسه در سال است و تنها ۳ درصد از این مقدار بازیافت می‌شود ، به عبارت دیگر در هر دقیقه یک میلیون کیسه پلاستیک در دنیا مصرف می‌شود.
افراد بسیاری در کمال بی‌توجهی کیسه‌های پلاستیکی را پس از استفاده در محیط اطراف خود رها می‌سازند و باد آن‌ها را با خود به هر گوشه‌ای می‌برد.
بیایید امسال با شرکت در طرح روزجهانی بدون نایلکس ، شعار روز جهانی بدون نایلکس (( یک کیسه پلاستیکی کمتر)) را ترویج دهیم تا شاهد حذف نایلکس از چرخه تولید و خرید باشیم .

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.