راه‌آهن اعلام کرد: افزایش قیمت بلیت باتوجه پیشنهادات شرکت‌های بخش خصوصی

۱۸م آذر ،

83.jpg

کمتر از ۵۰ درصد قطارهای کشور مشمول افزایش قیمت شدند که به طور متوسط افزایش قیمت صورت گرفته برای کلیه قطارهای مسافری حدود ۱۲ درصد است.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، روابط عمومی راه آهن جمهور ی اسلامی ایران در خصوص افزایش قیمت بلیت قطار در بعضی محورها اعلام کرد: با توجه به پیشنهاد ۵۰ درصدی افزایش قیمت بلیت ارایه شده از سوی شرکتهای بخش خصوصی، این پیشنهادات در کمیته کارشناسی بررسی و درنهایت با درنظر گرفتن رفاه حال مردم و به منظور ارایه خدمات رفاهی بیشتردر بعضی مسیرها اعمال شده است.

براساس این گزارش، این افزایش قیمت برای کمتر از ۵۰ درصد قطارها اعمال شده که از این ۵۰ درصد، حدود ۳۲ درصد مربوط به قطارهای محلی بوده است که به طور مثال برای محورهای درود- چمسنگر و درود – سپید دشت علی رغم رشد ۱۰۰ درصدی از نظر ریالی از ۲۵۰ تومان به ۵۰۰ تومان رسیده است.

این گزارش حاکی است با در نظر گرفتن تعداد کل قطارها این افزایش قیمت به طور متوسط برای حدود کمتر از ۵۰ درصد قطارها اعمال شده است و مابقی افزایش قیمت قطارهای که مربوط به شرکت رجاء در دست بررسی است.

این گزارش می‌افزاید: رقم ریالی افزایش قیمت صورت گرفته، ۲۴۰۰ تومان است.

افزایش قیمت صورت گرفته با توجه به ارایه پیشنهادات شرکت‌های بخش خصوصی و بررسی آن در کمیته فنی در بعضی مسیرها اعمال شده است تا علاوه بر بهبود خدمات، خللی در ارایه این خدمات ایجاد نشود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.