راه‌امام درحال تبدیل‌به اندیشه همه‌ملت‌ها است

راه‌امام درحال تبدیل‌به اندیشه همه‌ملت‌ها است

جام جم آنلاین: رئیس جمهور با تاکید بر اینکه امروز بشریت بیش از هر زمان دیگری به اندیشه، راه، آرمان و منش امام خمینی(ره) در مسیر اعتلای ارزشهای انسانی و برپایی جامعه سعادتمند نیازمند است، اظهار داشت: به فضل الهی اندیشه و راه امام راحل به سرعت در حال تبدیل شدن به راه و اندیشه همه ملت ها و بشریت بوده و با گسترش اندیشه حکومت جهانی مهدوی، به زودی جهان از وجود زورمداران، تحقیرکنندگان حقیقت و کرامت انسانی و ستمگران و مستکبران خالی و توحید، عدالت، عشق و آزادی در جهان مستقر خواهد شد.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر ریاست جمهوری دکتر محمود احمدی‌نژاد شامگاه شب گذشته در اجتماع عاشقان و رهروان امام خمینی(ره)، به مناسبت بیست و سومین سالگرد ارتحال امام راحل در مرقد بنیانگذار کبیر انقلاب، تقارن ایام سالگرد ارتحال امام راحل و میلاد حضرت علی(ع) را الهام بخش و سرشار از معانی بزرگ دانست و تصریح کرد: امیر المومنین(ع) تربیت شده مکتب وحی و تجلی کامل همه اسما و صفات الهی است که در توحید یگانه، در اخلاص بی همتا و در حقیقت باطن قرآن و کوشاترین و مخلص ترین انسانها در عبادت است.

رییس جمهور با بیان اینکه حضرت علی (ع) در اعتلای کلمه توحید و ایستادگی بر کلام حق یگانه بوده و پناهگاه ستمدیدگان است، گفت: امیرالمومنین(ع) در عشق و رسیدگی به محرومان جاودانه بوده و در واقع اخلاص، عبودیت، شجاعت، رافت، جوانمردی، حق طلبی و عدالت با نام او قرین است.

دکتر احمدی نژاد امام علی (ع) را منشا و واسطه جاری شدن فیض الهی و ارزشهای انسانی در جامعه بشری عنوان کرد و اظهار داشت: امام خمینی (ره) عارفی واصل و احیاگر اسلام ناب محمدی (ص) و شاگردی در مکتب امیر مؤمنان و در خط او و ارزش‌های او بود.

وی با بیان اینکه انسان باید برای رسیدن به کمال الهی و شکوفایی حقیقت وجودی خود یک سیر خدایی شدن را برای خود برنامه ریزی کند، خاطرنشان کرد: تلاش در مسیر اعتلای انسانی و خدایی شدن و نیز مجاهدت در مسیر برپایی جامعه سعادتمند و حیات طیبه موعود در زمین دو ماموریت بزرگی است که بر دوش همه انسانها نهاده شده است که به واسطه آن همه آرزوهای الهی و انسانی فرصت تحقق خواهند یافت.

احمدی نژاد با بیان اینکه هنوز اهداف جامعه بشری محقق نشده و انسانها طعم واقعی انسان بودن را نچشیده و کرامت و حقیقت اصلی انسان فرصت ظهور و بروز نیافته است، خاطرنشان کرد: مستکبران تاکنون اجازه نداده اند که انسانهای صالح مأموریت خود را انجام داده و در مسیر ساختن جامعه‌ای سعادتمند فرصت تحقق آرزوهای الهی خود را بیابند.

رئیس جمهور انجام مأموریت‌های بزرگ و اساسی انسان را نیازمند عوامل گوناگونی دانست و از توحید، عبودیت و اخلاص به عنوان اولین عوامل یاد کرد و گفت: توحید رمز شکوفایی انسان برای دستیابی به کمال و عزت است.

دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه کار برای خدا و اخلاص فرصت را برای معرفت و آگاهی انسان فراهم می کند، افزود: امام راحل همواره نسبت به تعالی انسانها اهتمام داشت و یکی از کارهای اصلی او توجه به ایمان، معرفت و قلب و جان انسانها بود.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) همواره پیشاپیش جامعه حرکت کرده و با برنامه ریزی که برای اعتلای خود داشت، فضای رشد و تعالی را برای دیگران نیز تدارک می دید، اظهار داشت: عبودیت و اخلاص یکی از وجوه برجسته امام راحل به شمار می رفت.

دکتر احمدی نژاد با تاکید بر اینکه امام خمینی (ره) به واسطه عبودیت و اخلاص از هیچ قدرتی در عالم واهمه نداشت و برای بیان احکام خدا ترسی از کسی در دل خود راه نمی داد، تصریح کرد: در ایام دفاع مقدس و زمانی که همه قدرتهای عالم علیه ملت ما بودند، امام راحل در اوج عبودیت و توکل فرمودند که «دزدی آمده و سنگی انداخته و جوانان ما او را سرجای خود خواهند نشاند».

رییس جمهور از عدالت به عنوان عاملی دیگر در تعالی انسان و سعادت جامعه یاد و خاطرنشان کرد: عدالت جان مایه تعالی انسان و تحقق حیات طیبه است که در واقع شرایط محیطی لازم را برای شکوفایی استعدادهای انسانی فراهم می کند.

وی نژاد با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) جامعه بشری را دعوت به برپایی عدالت کرد و در برابر تمامی ظلمها و نابرابری ها ایستاد و خط عدالت را به خوبی در جهان ترسیم نمود، گفت: امام راحل حاکمیت و اراده مستکبران در جهان را بزرگترین ظلم و عامل سقوط انسان به دره حقارت می دانست و از این رو همواره در برابر همه ناعدالتی ها ایستاد و عدالت را فریاد زد و فرمود که «هر کجا ظلم هست مبارزه هست و تا مبارزه هست ما هستیم».

رئیس جمهور افزود: به همین دلیل امام خمینی (ره) با اساس رژیم صهیونیستی که ظلمی آشکار و توهین به انسانیت بوده و هست مخالفت کرد و با پایه گذاری روز قدس از آرمان ملت فلسطین حمایت کرد؛ امام راحل تنها کسی بود که گفت «اندیشه صهیونیستی و حاکمیت صهیونیستی باید از جامعه بشری ریشه کن شود».

دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه سومین عامل برای کمال انسان و برپایی جامعه سعادتمند عشق و محبت است، اظهار داشت: عشق به مردم تجلی عشق به خدا و پایبندی به توحید و خمیر مایه حرکت تکاملی انسان در جامعه سعادتمند است.

رئیس جمهور عشق به انسانها و خدمت به آنها را در اندیشه پیامبر گرامی اسلام (ص)، امام علی (ع) و امام راحل، دارای جایگاهی اصیل و بی بدیل دانست که هیچ امری آن را مخدوش نخواهد کرد و ادامه داد: اگر عشق وجود داشته باشد عدالت نیز معنا خواهد یافت چرا که عشق و محبت خمیرمایه عدالت بوده و صیانت از کرامت انسانها بدون عشق و سوختن برای آنها محقق نخواهد شد.

دکتر احمدی نژاد تصریح کرد: امام خمینی (ره) همواره با همه مهربان و خدمتگزار ملت بود و در مدت کوتاهی که در قم حضور داشتند، به میان مردم و محرومان رفته و در کنار مردم، برای مردم و مدافع کرامت و شخصیت مردم بودند؛ امام خمینی(ره)همواره مردم را ولی نعمت خود می خواندند.

رئیس جمهور از آزادگی همراه با آگاهی به عنوان چهارمین عامل در مسیر برپایی جامعه سعادتمند یاد کرد و گفت: آزادی و آگاهی در انتخاب، رمز کمال انسان است و انتخاب بهترین ارزشها از روی اجبار و بدون آگاهی و اختیار فاقد ارزش خواهد بود، بطوریکه حتی انتخاب عبودیت و عدالت زمانی ارزشمند و کمال آفرین است که با آگاهی و آزادگی همراه باشد.

وی با اشاره به اینکه استقرار ارزش‌ها زمانی ارزشمند و مستمر خواهد بود که با انتخاب آزادانه و آگاهانه ملت همراه باشد، اظهار داشت: امام راحل همواره می فرمود: «میزان رأی ملت است» و تا آخر از آزادی انتخاب ملت صیانت کرد؛ او با انقلابی عظیم اراده آزاد مردم را به اعماق ارکان نظام بسط داد و تا آخرین لحظه برای آگاهی مردم تلاش کرد و به مسئولین، امر می کرد که به گونه ای در جلسات خصوصی خود تصمیم گیری کنند که از افشای آن نزد مردم هراسی نداشته باشند.

احمدی نژاد با بیان اینکه امام خمینی (ره) هم تعالی انسان و هم تحقق حکومت جهانی سرشار از عدالت را دنبال می کرد، گفت: امام راحل همه حرکات، برنامه زندگی و انقلاب را در جهت زمینه سازی برای تحقق حاکمیت جهانی سازماندهی کرد، چرا که او به دنبال آرمانهای انبیا و ائمه اطهار بود و به خواست و اراده مردم احترام می گذاشت.

رییس جمهور گفت: امام خمینی (ره) از مرز نژاد، جغرافیا و تعصبات عبور کرده بود و با نگاهی جهانی به قله های آرمانی هرگز به دنبال حکومت برای حکمرانی نبود.

دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه نگاه به قله های آرمانی، حرکت را در جامعه ایجاد می کند، اضافه کرد: بر گرفتن نگاه از آرمان حکومت جهانی در واقع درجا زدن و حرکت در مسیر انحطاط و سقوط است.

رئیس جمهور با بیان اینکه امام خمینی (ره) گرایش به اشرافیت در مدیران را نشانه دوری آنها از آرمان الهی و حکومت موعود جهانی می دانست، اظهار داشت: امام راحل حفظ جمهوری اسلامی را از اهم واجبات تلقی کرده و آن را در جهت عدالت، رعایت حقوق مردم و خدمت به آنها قلمداد می کرد.

دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه امام خمینی(ره) همواره برپایی حکومت عشق و محبت به رهبری موعود صالحان را یادآوری می کرد و تمام مکاتب ساخته دست بشر را کاملاً شکست خورده می دانست، گفت: امام راحل تنها و کامل ترین جایگزین وضع موجود را مدیریت جهان شمول انسان کامل و امام عصر (عج) می دانست و تحقق همه آرزوهای الهی و فطری انسانها را در تحقق حکومت جهانی باور داشت و برای آن تلاش کرد و فرمود که این قرن، قرن غلبه مستضعفان بر مستکبران است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه امروز به فضل الهی ملتهای سرخورده از چپ و راست و حکومتهای خودخواه، مستکبر و دنیاطلب به دنبال حکومت صالحان و تحقق عدالت و آزادی حقیقی هستند، تاکید کرد: این موضوع تایید آن است که اندیشه حکومت مهدوی به سرعت در جهان در حال گسترش است و امام راحل عظیم الشان زنده و درخشنده است، چرا که توحید، عدالت، عشق و محبت زنده و پاینده است.

دکتر احمدی نژاد در پایان خطاب به بنیانگذار کبیر انقلاب گفت: ای امام، ای یگانه دوران، پس از گذشت بیست و سه سال، امروز عشق تو سوزان تر از گذشته در قلب ملت ایران و ملتهای جهان جاری است و پیام و راه تو فروزان تر از همیشه فراروی همه آزایخواهان و عدالت طلبان عالم قرار دارد.

رییس جمهور تصریح کرد: ای امام بزرگ، ببین که ملت تو و عاشقان تو با تمام وجود میراث تو را پاس می دارند و متحد و یکدل تا تحقق همه آنها ایستاده اند و از پای نخواهند نشست. ملت ایران و همه آزادگان و عدالت طلبان جهان ایستاده اند و هیمنه بدخواهان و ستمگران را در تاریخ دفن خواهند کرد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.