راه‌اندازی اولین پیست سوارکاری دانشجویی کشور بزودی در تفرش

hemmat khahi-5-45.jpg

معاون فرهنگی دانشگاه صنعتی تفرش گفت: با راه‌اندازی پیست روباز اسب‌سواری به مساحت ۵۰۰۰ متر مربع امیدواریم بتوانیم شرایط را برای برگزاری مسابقات دانشجویی سوارکاری استانی و یا کشوری در این دانشگاه فراهم کنیم.

سعید احمدپور در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه دو ورزش سوارکاری و تیراندازی از ورزش‌های توصیه شده در دین مبین اسلام است یکی از مهمترین دلایل اقدام جهت راه‌اندازی پیست سوارکاری در این دانشگاه را افزایش نشاط و سرزندگی روحی و جسمی در دانشجویان عنوان و خاطرنشان کرد: این مهم که پرداختن به ورزش و تفریحات سالم به میزان قابل توجهی از ابتلای جوانان به بسیاری از معضلات اجتماعی جلوگیری می‌کند واقعیتی انکارناپذیر و ثابت شده است.

وی از کلنگ‌زنی اولین پیست سوارکاری دانشجویی دانشگاه‌های کشور در هفته آینده خبر داد و گفت: در آینده نزدیک به ورزش تیرو کمان نیز خواهیم پرداخت.

احمدپور همچنین پتانسیل ویژه شهرستان تفرش در حوزه پرورش اسب را به عنوان یک امتیاز برای مسوولان راه‌اندازی این پیست یادآور شد و اضافه کرد: از امکانات و ظرفیت مراکز مذکور برای آموزش سوارکاری و تأمین اسب مورد نیاز این پیست بهره خواهیم برد.

وی با بیان اینکه احداث دو پیست سرپوشیده و روباز در این دانشگاه پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: سوله‌ای که پیست سرپوشیده به مساحت ۳ هزار متر مربع در آن ساخته خواهد شد آماده است و امیدواریم تا مهرماه سال جاری مانژ مربوط به این پیست به بهره‌برداری برسد. با توجه به آب و هوای سرد تفرش و بارش برف و باران در فصل زمستان این پیست سرپوشیده برای فصول سرد سال جوابگوی نیاز متقاضیان خواهد بود.

معاون دانشگاه تفرش استفاده از این پیست را ویژه دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه تفرش عنوان کرد و از تعامل با یکی از باشگاه‌های سوارکاری تفرش جهت تأمین چهار رأس اسب جهت راه‌اندازی پیست سرپوشیده خبر داد و گفت: در صورت استقبال دانشگاهیان این دانشگاه امکان افزایش تعداد اسب نیز وجود خواهد داشت.

وی تأمین بیمه دانشجویان و بیمه اسب‌های مورد استفاده در این پیست را از موارد بسیار مهمی عنوان کرد که با تعاملات انجام شده با مدیرکل تربیت بدنی استان و هیئت سوارکاری انجام خواهد شد .

احمدپور همچنین لزوم بکارگیری مربی کارآزموده دارای کارت مربیگری از فدراسیون سوارکاری را یکی از الزامات مورد توجه مسوولان دانشگاه در این حوزه دانست و تصریح کرد: مقرر شده است یکی از مربیان تهرانی با ویژگی‌های یاد شده هفته‌ای دو روز برای آموزش حرفه‌ای دانشگاهیان علاقمند در این دانشگاه حضور یابد.

وی افتتاح پیست سرپوشیده و کلنگ‌زنی پیست روباز را در هفته دفاع مقدس قطعی عنوان کرد و گفت: در مجموع ۸ تا ۱۰ میلیون تومان برای راه‌اندازی مانژ آموزشی هزینه خواهد شد

این مقام مسوول در دانشگاه تفرش در پایان اضافه کرد: در جلسه‌ای که در این رابطه با مدیرکل تربیت بدنی رییس هیئت سوارکاری و مسوولان شهرستان برگزار شد مقرر شد از امکانات شهرداری و اداره راه جهت راه‌اندازی پیست روباز استفاده شده و دانشگاه تا سقف ۱۰ میلیون تومان جهت این پیست هزینه کند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.