راه‌اندازی سامانه پیام کوتاه دیوان عدالت در کشور

مدیر کل انفورماتیک، آمار و فن‌آوری اطلاعات دیوان عدالت اداری هم‌چنین از راه‌اندازی تلفن گویا جهت پیگیری شکایت خبر داد و گفت: تلفن گویا ۵۱۲۰۰ آماده دریافت شکایت مردم از نهادهای دولتی است.

ایسنا: مدیرکل آمار و انفورماتیک دیوان عدالت اداری از راه‌اندازی سیستم ارسال پیام کوتاه نتیجه‌ مراحل دادرسی پرونده‌های قضایی دیوان عدالت اداری در استان‌های کشور خبر داد.

محمود صدرایی در مراسم افتتاحیه دفتر نمایندگی دیوان عدالت اداری استان گیلان با بیان این‌که «دستور راه‌اندازی دفاتر نمایندگی دیوان عدالت به دستور مقام قضایی صورت گرفته است» افزود: ثبت دادخواست مربوط به دستگاه اجرایی استان گیلان، اعلام روند پرونده به طرف شکات، جایگاه مشاوره قضایی را از مهم‌ترین وظایف دفاتر دیوان عدالت اداری مطرح کرده است.

مدیر کل انفورماتیک، آمار و فن‌آوری اطلاعات دیوان عدالت اداری هم‌چنین از راه‌اندازی تلفن گویا جهت پیگیری شکایت خبر داد و گفت: تلفن گویا ۵۱۲۰۰ آماده دریافت شکایت مردم از نهادهای دولتی است.

صدرایی در ادامه خاطرنشان کرد: مردم می توانند از طریق شماره تلفن ۵۱۲۰۰ وارد سیستم شوند و با تکمیل اطلاعات از جریان پرونده خود اطلاع حاصل کنند.

وی گفت: سامانه پیامک دیوان عدالت اداری نیز با درج شماره تلفن شاکی در برگ دادخواست فعال شده به گونه‌ای که شماره ۱۶ رقمی پرونده روی تلفن همراه شاکی پیامک و هرگونه تغییراتی که روی پرونده رخ دهد، اطلاع رسانی می شود که به این ترتیب مشکل اطاله دادرسی رفع می‌شود.

مدیرکل آمار و انفورماتیک دیوان عدالت اداری افزود: با افتتاح این دفاتر در استان ها سامانه مرکزی مدیریت پرونده قضایی به استان ها نیز تسری یافته و نیازی به حضور شاکی در تهران برای تقدیم شکایت به دیوان عدالت اداری نیست و بر اساس ضوابط نسبت به ثبت دادخواست در دفاتر نمایندگی در استان ها اقدام و یک عدد ۱۶ رقمی به شاکی داده می شود که معرف پرونده آن است.

صدرایی تسهیل در رفت و آمد مردم به دیوان عدالت اداری، کاهش هزینه‎های رفت و آمد و افزایش تعامل با ادارات و دستگاه‎های اجرایی استان را از اهداف راه‎اندازی این دفاتر دانست.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.