راه‌اندازی دبیرخانه‌های جشنواره حکمت مطهر در مراکز استانی دانشگاه پیام‌ نور

۰۳م اسفند ،

101-53.jpg

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه پیام نور گفت: دبیرخانه‌های هشتمین جشنواره حکمت مطهر در مراکز استانی این دانشگاه راه‌اندازی شدند.

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، علیرضا اژدر با اشاره به برگزاری هشتمین جشنواره حکمت مطهر دانشگاهیان افزود: آشنایی بنده با آثار شهید مطهری به قبل از انقلاب باز می‌گردد و شاخصه مهمی که برای من جذابیت بیشتری ایجاد کرد، تسلط علمی و دینی و روشنگری و بصیرتی است که ایشان از قرآن و سیره معصومین(ع) و خردورزی داشته‌اند.

وی ادامه داد: این خصیصه در آثار و سخنرانی‌های استاد مطهری منعکس است و امروزه گویا ایشان زنده و در بین ما می باشند چرا که مطالب و مفاهیم طرح شده توسط ایشان سخن روز است و تمام اقشار جامعه خصوصاً دانشجویان و اساتید از آن بهره‌مند و منتفع می‌شوند.

معاون فرهنگی دانشگاه پیام‌نور تصریح کرد: این آشنایی با اندیشه‌های شهید مطهری بسیار مؤثر و کاربردی بوده تعالیم و تفاسیر و تحلیل‌های ایشان در پایان‌نامه و رساله‌های دوره کارشناسی ارشد و دکتری اینجانب نیز تأثیرگذار بوده است.

اژدر دربارهٔ نشر و گسترش افکار و اندیشه‌های استاد شهید مطهری در فضای دانشگاه‌های کشور خاطرنشان کرد: دانشگاه به حکم رسالت ذاتی خود که همواره در هر نیم‌سال میزبان نسل تازه و جوان‌تر است، ضرورت ارائه دانش و علوم و حکمت نورانی و منطقی دینی نیز بر آن رسالت می‌افزاید و چه آثاری متقن‌تر از آثار شهید مطهری که امام راحل (ره) مهر تأیید بر آنها نهاده است مؤثرتر است تا در فضای دانشگاه طنین‌انداز شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی دانشگاه پیام نور بیان کرد: همواره دانشجویان از زلال اندیشه آن شهید مطهر بهره‌مند می‌شوند و بر بصیرت خود می‌افزایند و بر مسئولان است که با ظرفیت‌هایی که در اختیار دارند بهترین، اصیل‌ترین و ناب‌ترین مظروف و محتوا را برای ترویج اندیشه‌های ایشان استفاده کنند.

وی با اشاره به اهداف تشکیل دبیرخانه هشتمین جشنواره حکمت مطهر دانشگاهیان در معاون فرهنگی دانشگاه پیام نور اظهار کرد: دانشگاه پیام نور از قبل و در جشنواره‌های قبلی حکمت مطهر و خصوصاً ششمین و هفتمین دوره این جشنواره که میزبانی آن را به عهده داشت در راستای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن آن تلاش مضاعف کرده است.

معاون فرهنگی دانشگاه پیام‌نور ادامه داد: در هشتمین دوره این جشنواره هم باتوجه به گستردگی دانشگاه و نیز پیشنهاد ستاد اصلی جشنواره، مقرر شد دبیرخانه اقماری در معاونت فرهنگی اجتماعی تشکیل شود تا اطلاع رسانی کامل و نیز چاپ بعضی از پوسترها و منشورات ویژه مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور توسط این دبیرخانه انجام شود.

اژدر گفت: ایجاد جریان فرهنگی در دانشگاه‌ها از طریق آثار شهید مطهری با بهره‌گیری از تعریف درست و مؤثر بخش‌های کاربردی جشنواره‌ای، بسترسازی جهت اسلامی شدن بنیادین دانشگاه‌ها از طریق گسترش اندیشه‌های ناب اسلامی مبتنی بر آراء و اندیشه‌های شهید مطهری و زمینه‌سازی جهت انجام پژوهش‌های مطالعاتی دربارهٔ اندیشه‌های استاد مطهری از جمله اموری است که باید در برپایی این جشنواره تقویت شود.

معاون فرهنگی دانشگاه پیام نور تصریح کرد: به همت مرکز چاپ و انتشار یافتنات دانشگاه پیام نور تعداد ۶ هزار برگ پوستر جشنواره و در سطح مراکز و واحدهای دانشگاه توزیع شد و همچنین پوستر و لینک آدرس الکترونیکی و پایگاه اینترنتی جشنواره در پورتال اداره کل فرهنگی دانشگاه قرار داده شد تا بتوانیم در زمینه اطلاع‌رسانی گام مؤثری برداریم.

وی در پایان ضمن تاکید بر هماهنگی‌ها و اقدامات لازم برای مشارکت واحدهای استانی در این جشنواره گفت: مشابه دبیرخانه اقماری در معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در مراکز استانی نیز دبیرخانه مشابه راه‌اندازی شده و ستاد جشنواره متشکل از رییس استان، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در استان و دو نفر از اعضای هیأت علمی گروه معارف اسلامی فعالیت خود را آغاز کرده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.