راه‌اندازی رشته مهندسی مد در الویت قرارگیرد

سهشنبه ۱۶آبان به نقل از منبع ذکر شده در انتهای خبر در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

عباسی گفت: راه‌اندازی رشته ˝مهندسی مد˝ در مقطع کارشناسی از آن جهت مهم است که می‌تواند تحولی در صنعت پوشاک کشور ایجاد کند.

به گزارش تفسیری هنرآنلاین، سهیل عباسی، طراح بین المللی مد لباس اسلامی- ایرانی گفت: درکار گاه «تکنیک پارچه سازی» که با حضور۲۰۰ نفر ازدانشجویان رشته های طراحی لباس، طراحی دوخت، طراحی پوشاک، طراحی لباس و پارچه، نساجی برگزار شد به دنبال این بودیم که بتوانیم دانشجویان این رشته را با علم طراحی روز دنیا آشنا کنیم.

وی ادامه داد: یکی از اهداف مهم برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی دانشجویان رشته های طراحی و دوخت با آخرین تکنیک‌های به روز دنیا است که این آموزش‌ها بتواند جرقه ای درذهن خلاق دانشجویان ایجاد کند تا به دنبال آن فکرها شکوفا شود.

وی افزود: درکارگاه تخصصی تکنیک پارچه سازی آخرین تکنیک های به روز دنیا ازجمله TR«استفاده از پارچه برای سه بعدی نمودن طرح های مختلف بر روی لباس»، تکنیک پارچه سازی بوسیله ضایعات نخ های بافتنی، تکنیک پارچه سازی با استفاده از ریز دانتل (تور ظریف حاوی گل های کوچک برجسته بروی لباس) به دانشجویان شرکت نماینده از دانشگاه های سراسر کشور آموزش داده شد.

مدرس جهاد دانشگاهی تصریح نمود: آموزش تکنیک های پارچه سازی مانند استفاده ازخرده پارچه و سایر تکنیک های به روزمی تواند درکشف وپرورش خلاقیت لباس کاربرد داشته باشد مانند تکنیک خرده پارچه که در تزیین لباس، شال و کلاه کاربرد دارد.

عباسی بر چاپ و عرضه مجله تخصصی پوشاک به دانشجویان رشته های طراحی دوخت و لباس و توجه مسئولان به این مسئله مهم را تاکید نمود و گفت: با توجه به قدمت هزار ساله ایرانیان در پوشش ولباس باید مجله تخصصی پوشاک داشته باشیم تا بتوانیم در آن تکنیک های ایران باستان (از پارچه سازی های قدیمی تا طراحی متدهای به روز دنیا در زمینه مد و لباس اسلامی- ایرانی ) مطالب علمی گنجانده شود و قشر دانشجوی این شته از آن استفاده کند.

وی بر راه اندازی رشته کارشناسی ارشد مهندسی مد در دانشگاه های سراسر کشور تاکید نمود و گفت: برای دانشجویان رشته طراحی؛ باید مرکزی راه اندازی شود تا رشته «مهندسی مد » به دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد آموزش داده شود زیرا این رشته هم اکنون دردانشگاه های کشورهای مختلف تدریس می گردد و از آن جهت راه اندازی آن در کشور مهم است که می تواند تحولی در صنعت پوشاک کشور ایجاد کند.

این طراح لباس بین الملل افزود: در تجاری سازی طرح های مد ومانتوو پوشش های اسلامی طراحان ، باید دولت وارد میدان عمل شود و به عنوان حمایت نماینده مستقیم از طراحان با تولید نمایندگان تعامل کند.

انتهای پیام/۶۱
 


آخرین خبرها
منبع: خبرگزاری هنر آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.