راه‌اندازی سامانه پیامکی برای ترافیک جاده‌ها

راه‌اندازی سامانه پیامکی برای ترافیک جاده‌ها

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود که سفرهای تابستانی امسال نسبت به سال گذشته با ۱۰ درصد رشد همراه باشد، گفت: سامانه جدید پیامکی برای ارسال آخرین وضعیت ترافیک آنلاین جاده‌ها راه اندازی شده است.

شهریار افندی زاده در گفتگو با مهر با اشاره به وجود ۹۵۲ تردد شمار در جاده ها، اظهار داشت: امسال تابستان نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش تردد در جاده ها داشتیم و با نزدیک شدن به روزهای پایان تابستان تعداد ترددها بیشتر شده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به سامانه جدید سازمان برای اطلاع از وضعیت راهها اشاره کرد و گفت: مسافران می توانند عدد ۱۴۱ را به شماره ۱۰۰۰۱۴۱ پیامک کنند و به این وسیله آخرین اطلاعات از وضعیت ترافیک آنلاین جاده ها برای آنها ارسال می شود.

وی با بیان اینکه بیشترین تردد مربوط به ۲۴ شهریورماه بوده است، گفت: بیشترین حجم ترددها در آزادراه ها و بزرگراه ها بوده است که حدودا بیش از ۸۳ درصد سفرها از سوی حمل و نقل سبک انجام گرفته است و ۱۷ درصد مربوط به حمل و نقل سنگین بوده است.

افندی زاده افزود: از ابتدای تابستان تا ۲۴ شهریورماه حدود ۱۴۴ میلیون جابجایی داشتیم که ۵۵ درصد از طریق اتوبوس، ۳۲ درصد با مینی بوس و ۱۳ درصد با تاکسی بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵٫۵ درصد رشد را نشان می دهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی میزان تردد روزانه را در کشور یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: پیش بینی می شود که تاپایان طرح تابستانی بین ۳۷۵ میلیون تا ۳۸۰ میلیون جابجایی از طریق حمل و نقل عمومی و خصوصی انجام گیرد که حدود ۱۰ درصد رشد را نسبت به سال گذشته نشان می دهد.

افندی زاده با اشاره به اینکه بیشترین تردد در کشور مربوط به سفرهای کوتاه مدت است، بیان کرد: اگر مسافران به سمت سفرهای بلندمدت بروند حوادث کمتری در جاده ها اتفاق می افتد و تراکم کمتری هم در جاده ها داریم.


۵۹۸٫ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.