راه‌اندازی شبکه هوشمند تلفن ثابت برای اولین بار در کشور

۱۲ام بهمن ،

به گزارش خبرنگار مهر، شبکه تلفن ثابت هوشمند (NGN) با ظرفیت واگذاری ۳۰K، برای اولین بار در کشور در شهرستان دشتستان استان بوشهر نصب، راه اندازی و بهره برداری شد.

این سیستم یکی از پیشرفته ترین مراکز تلفن است و ارائه خدمات نوین و متنوع را بر روی تلفن ثابت امکان پذیر می کند.

در این زمینه سید عبدالحسین افتخاری مدیرعامل شرکت مخابرات استان بوشهر اظهار داشت: این سیستم به ۳۰ هزار مشترک خدمات می دهد اما با توجه به هوشمند بودن تا یک و نیم میلیون مشترک را پشتیبانی می کند.

وی درباره وضعیت مخابرات در این استان تصریح کرد: تعداد پورت دیتا در استان بوشهر سه هزار و ۶۳۰ پورت بوده اما اکنون این تعداد به ۳۱ هزار و ۹۳۴ پورت رسیده است.
 
افتخاری با بیان اینکه اختلال در فیبر نوری عامل مهمی در اختلالات تلفن همراه است، گفت: استان بوشهر در زمینه ارزیابی عملکرد امور مشترکان همراه اول در کل کشور رتبه چهارم را در اختیار دارد و از نظر موبایل در حال استفاده بوشهر سومین استان کشور است.

وی با بیان اینکه درحال حاضر بیش از ۱۱ هزار و ۴۰۰ مشترک adsl در استان بوشهر از خدمات شرکت مخابرات بهره مند می باشند، افزود: بیش از ۴۱۵ مدرسه، ۳۶۶ پایگاه مقاومت بسیج و ۷۲۲ بانک در استان بوشهر به اینترنت متصل می باشند.

مدیرعامل مخابرات استان بوشهر گفت: شرکت های خدمات اینترنت در استان بوشهر طی ۴ سال قبل ۴۴ هزار و ۷۹۰ پورت منصوبه دیتا داشتند که ۲۸ هزار و ۲۹۵ پورت به مردم واگذار کردند.

افتخاری با بیان اینکه در عرصه رقابت میدان را برای شرکت های خدمات اینترنتی باز گذاشتیم، گفت: هم اکنون ۶۰۴ روستا ارتباط تلفن خانگی و دفتر مخابراتی دارند و ۸۰ دفتر خدمات پیشخوان، ۲۱۴ دفتر آی .سی.تی روستایی هم در استان فعال می باشند.

به گفته وی تعداد تلفن های ثابت استان بوشهر در ۴ سال قبل به ۳۴۴ هزار پورت رسیده و GSM روستایی هم ۳۵ هزار پورت فعال شده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان بوشهر اظهار داشت: در ۴ سال قبل ۳۴۰ کیلومتر توسعه شبکه کابل در سطح استان داشتیم که ۱۶۱ کیلومتر در شهرستان بوشهر بوده و ۵۰ کیلومتر در حوزه شهر بوشهر کابل کشی شده است.


MehrNews Rss Feed
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.