راه‌اندازی پست الکترونیکی مرضیه برومند/ تجلیل داریوش فرهنگ از نمایش ˝خرمگس˝

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

دو خبر کوتاه تئاتری؛

راه‌اندازی پست الکترونیکی دبیر جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی و نقد و بررسی نمایش ˝خرمگس˝ نوشته و کار علی عابدی در اولین جلسه کانون ملی منتقدان تئاتر ایران در سال ۹۳، از جمله خبرهای دریافتی حوزه تئاتر هستند.

به گزارش هنرآنلاین؛ پست الکترونیکی(ایمیل) دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران- مبارک، برای ارتباط مستقیم با هنرمندان و ارائه انتقادها و پیشنهادها برای برگزاری بهتر جشنواره،‌ فعال شد.

پس از برگزاری اولین نشست دبیر جشنواره عروسکی با هنرمندان این حوزه و شنیدن پیشنهادها،‌ پست الکترونیکی دبیر جشنواره نیز برای ارتباط مستقیم و سریع به نشانی info@tehranmobarak.com راه‌اندازی شد. همچنین به زودی سایت این جشنواره، شامل آثار برگزیده‌ دوره‌های گذشته، هنرمندان، اخبار، ‌عکس و سایر اطلاعات لازم راه‌اندازی می‌شود.

گفتنی است، پانزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران – مباک به دبیری مرضیه برومند از ۲۲ تا ۲۹ شهریورماه در تهران برگزار خواهد شد.

کانون ملی منتقدان تئاتر ایران و نقد “خرمگس”

اولین جلسه کانون ملی منتقدان تئاتر ایران در سالجاری فردا یکشنبه، ۳۱ فروردین ماه، به برگزاری نشست نقد و بررسی نمایش “خرمگس” نوشته و کار علی عابدی اختصاص یافته است.

در این نشست گروه منتقدان عضو کانون متشکل از سیدعلی تدین صدوقی، حسن پارسایی و بابک فرجی نمایش “خرمگس” را با حضور کارگردان، بازیگران و عوامل این نمایش نقد می‌کنند.

این اثر نمایشی روز پنجشنبه، ۲۸ فروردین ماه، به داریوش فرهنگ و گلاب آدینه، از هنرمندان پیشکسوت، تقدیم شد. حسین مسافرآستانه، روح‌الله کمانی، نادر برهانی مرند، نوشین تبریزی، شیرین بینا، افشین سلیمان‌پور، آزاده انصاری و امیررضا کوهستانی از جمله هنرمندانی بودند که در این شب از نمایش دیدن کردند.

داریوش فرهنگ پس از تماشای این اثر گفت: “در این رشد بی سلیقه گی ها، کج سلیقه گی ها و در گسترش سلیقه های نازل، جایی به دور از شلوغ بازی ها، تئاتری رخ می دهد که تا جایی که من به یاد دارم انبارکی بود که این انبارک امروز به یک صحنه تئاتر تبدیل شده و در آن تئاتری با کمترین حمایت مالی و بدون کمترین حمایت اقتصادی به صحنه می رود. بنا به شنیده ها استقبال تماشاگران چه قبل از ایام عید نوروز و چه بعد از آن و چه امشب که خود شاهد آن بودم، مرا خوشحال کرد و این نشان می دهد که در این شهر یک کار شوق انگیز رخ داده است. عکس العمل تماشاگران در تابلو به تابلوی نمایش، نشان دهنده آن است که ارتباط با مخاطب به خوبی برقرار شده است. همین جا دیدن این نمایش را به همه توصیه می کنم.”

نمایش “خرمگس” هر روز ساعت ۱۹:۳۰ در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌رود و نشست نقد و بررسی این نمایش بلافاصله بعد از اجرای آن یکشنبه، ۳۱ فروردین ماه، در تالار قشقایی برگزار می‌شود. حضور در این جلسه برای عموم آزاد است.

انتهای پیام/۳۲/


آخرین اخبار
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.