راه‌اندازی پورتال ملی کالای ایران کد با ۸۵۰ هزار کالای ایرانی

به گزارش خبرنگار مهر، احمد غلام‌زاده در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه راه اندازی پورتال ملی کالای دارای ایران کد یکی از مزایای اجرای طرح شماره گذاری کالا و خدمات ایران است، گفت: اطلاعات مربوط به ۸۵۰ هزار کالای ایرانی با یک استاندارد مشخص و به دو زبان انگلیسی و فارسی بر روی این پورتال قرار گرفته است.

مدیرعامل مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران افزود: قابل دسترس بودن اطلاعات مربوط به ۸۵۰ هزار کالای ساخت ایران مزایای بسیاری برای فضای کسب و کار در کشور دارد که بر این اساس تولید کنندگان، تجار و نهادهای مربوط به حاکمیت می توانند از آن بهره برداری کنند.

وی اولین مزیت راه اندازی پورتال ملی کالا را فراهم آوردن مکانی برای معرفی توانمندی های های ملی در حوزه تولید دانست و تصریح کرد: این پورتال امکانی را فراهم خواهد آورد که مشخص می کند در حوزه تولید چه تعداد کالای ایرانی وجود دارد.

غلام زاده به اصلاح قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تامین نیازهای کشور و تقویت آنها در امر صادرات اشاره و خاطر نشان کرد: فرصت مناسبی است تا پیش از ارسال مجدد اصلاحیه این قانون به شورای نگهبان این نکته را مد نظر قرار داد که پورتال جدید ایران کد می تواند نقش مورد نظر برای وزارت صنعت، معدن و تجارت در این قانون را به خوبی ایفا کرده و اطلاعات تمام تولیدات ساخت داخل با کاتالوگ الکترونیکی و مشخصات فنی را به مخاطب ارائه کند.

به گفته مدیرعامل مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران، در این پورتال به ازای هر کالا و عضو یک صفحه شخصی وجود دارد که با جستجوی نام کالا در موتورهای جستجو، کاربران می توانند به صفحه شخصی تولید کنندگان دسترسی پیدا کنند.

وی با اشاره به مدیریت کیفیت واردات گفت: ایران کد در فرآیند مدیریت واردات تاکنون برای ۷۰۰ هزار قلم کالای وارداتی کد ملی صادر کرده است، ضمن اینکه ۳۵ هزار کد ملی در سه ماهه اول سال در فرآیند مدیریت کیفیت واردات مورد بهره برداری قرار گرفته است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.