راه‌‌اندازی بانک الکترونیک طب سنتی

جام جم آنلاین: به منظور گسترش دانش طب سنتی و دسترسی آسان علاقه‌مندان به اطلاعات علمی این حوزه، فرهنگستان علوم پزشکی با معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت توافق‌نامه‌ای را امضا نموند که منجر به راه اندازی بانک الکترونیک در آینده نزدیک شد.

مدیر کل مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات علمی با اشاره به امضای توافقنامه معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و فرهنگستان علوم پزشکی گفت:«در جهت گسترش مرز دانش در طب سنتی شبکه تخصصی این حوزه در وزارت بهداشت راه‌اندازی شد و معاونت تحقیقات طب سنتی در وزارتخانه با هدف ایجاد بانک الکترونیک تحت وب برای علاقه‌مندان این اقدام را پیگیری و به مرحله اجرا رسانده است.

وی با بیان محتوای بانک الکترونیک طب سنتی، افزود: مشخصات گیاهان دارویی، داروهای گیاهی ساخته شده، معرفی شرکت‌های تولیدی فعال در این عرصه، روش‌های درمان جدید، تاریخچه دانشمندان نامی ایرانی در گذشته و بررسی روش‌های درمان اطبا گذشته به صورت جامع در این بانک در اختیار عموم قرار می‌گیرد که برای تکمیل اطلاعات کتاب‌های سنتی سراسر کشور گرد آوری شده و به صورت دیجیتال در این سایت در اختیار قرار می‌گیرد.

ابوالفضل رضایی با بیان زمان راه‌اندازی این سایت مرجع، اظهارداشت: در آینده نزدیک و در حدود سه الی چهار ماه آینده این سایت در کوتاه مدت و در قالب محتوای مناسب راه‌اندازی می‌شود.

مدیر کل مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات علمی خاطرنشان کرد:فرهنگستان علوم پرشکی، مراکز تحقیقات دانشگاهی طب سنتی، شبکه تحقیقات طب سنتی و مجموع ستاد وزارتخانه همکاری و حمایت مناسبی از این پروژه داشتند. در حوزه طب سنتی محتوای علمی مکتوب بسیار زیاد است که این اطلاعات با توافق معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و فرهنگستان علوم پزشکی جمع آوری و به صورت اطلاعات وجود در صفخه وب اراده خواهد شد. (سینا نیوز)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.