راه آهن قزوین- رشت شاهکار مهندسی کشور

رئیس ستاد مهر ماندگار کشور با اشاره به بازدید خود از راه آهن رشت – قزوین گفت: این پروژه پیشرفت خوبی دارد و می توانیم در آینده نزدیک شاهد تردد لوکوموتیو و واگن در استان باشیم تا ۱۰ میلیون تن کالا و ۳ میلیون مسافر از طریق این راه آهن جابجا شود. بهره برداری از راه آهن باعث می‌شود قدم‌های اساسی در رشد کشور برداشته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه گیلان، علی اکبر محرابیان در جلسه ستاد مهر ماندگار گیلان که در سالن الغدیر استانداری گیلان برگزار شد، با اشاره به اینکه طرح‌های مهر ماندگار طرحهایی هستند که بهره‌برداری از آنها موجب تحول اساسی در کشور می‌شود، گفت: گیلان از جمله استانهایی است که در این مسیر جزو استانهای پیشرو است.

وی با اشاره به اینکه به روایت آمار و ارقام و اطلاعاتی که در نقاط مختلف کشور داریم سرعت تکمیل پروژه‌های مهر ماندگار خوب است، افزود: اساسا سرمایه گذاری و طرحهایی که در دولت نهم و دهم انجام شده است نسبت به سالهای قبل از آن در استانها کم سابقه است.

او ادامه داد: البته تاکید بر تسریع و تکمیل پروژه‌های مهر ماندگار بدان معنی نیست که دیگر پروژه‌هایی که جزو این طرح نیستند راکد بماند بلکه مدیران استان‌ها بر تکمیل و تسریع آنها نیز دقت نظر دارند.

محرابیان با بیان این مطلب که ۹۰۵ طرح مهر ماندگار در کشور داریم که بهره برداری از آن‌ها موجب شکوفایی اقتصاد کشور می شود، خاطرنشان کرد: سهم گیلان از این طرح ها ۴۰ طرح ماندگار با سرمایه گذاری ۳۵۰۰ میلیارد ریال است. تکمیل این طرح ها گیلان را به مرکز رشد اقتصادی منطقه تبدیل خواهد کرد.

وی با بیان این مطلب که راه آهن قزوین – رشت تکمیل کریدور شمال به جنوب را در پی دارد و تسریع در تکمیل آن موجب منافع ملی و مورد درخواست کشورهای اطراف کریدور شمال- جنوب است، تصریح کرد: این افتخاری بزرگ برای مدیران است تا این پروژه را با سرعت خوب اجرا کنند.

وی افزود: این راه آهن شاهکار مهندسی کشور است و باید به مردم و انظار جهانی معرفی شود و باید در کنار ۹۰۴ پروژه مهر ماندگار دیگر در زمانبندی مشخص و استاندارد لازم به اتمام برسد.

علی اکبر محرابیان در خصوص کوتاه شدن مدت بهره برداری و تامین اعتبارات برای تحقق این امر اظهار کرد: استفاده از اعتبارات مازاد نفت، محل ردیف‌های مربوط به فروش اوراق مشارکت و سقف اعتباراتی که قانونگذار پیش بینی کرده است و استفاده از پتانسیل‌های بودجه های قطع وابستگی از فروش نفت از جمله اعتباراتی هستند که برای تکمیل و تسریع پروژه‌های مهر ماندگار تخصیص یافته است تا کارها با سه برابر سرعت موجود به اتمام برسد.

وی تصریح کرد: از پروژه‌های مهر ماندگار گیلان، تالار مرکزی رشت در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی با ۵۷ درصد پیشرفت فیزیکی، ۳ طرح در حوزه ورزش و جوانان با متوسط پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد، ۹ پروژه در حوزه وزارت نیرو با پیشرفت ۶۷ درصد، ۲ طرح در حوزه میراث فرهنگی با پیشرفت فیزیکی ۵۶ درصد، ۳ طرح در حوزه بهداشت و درمان با پیشرفت فیزیکی ۸۳ درصد، ۷ طرح در حوزه صنعت گیلان با پیشرفت فیزیکی ۷۸ درصد و در حوزه راه و شهرسازی که بیشترین طرح‌های مهر ماندگار استان را به خود اختصاص داده است و تاکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.