راه آهن میانه -اردبیل تا پایان دولت دهم به بهره برداری می رسد

سید حسین صابری روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پروژه اتصال راه آهن اردبیل به شبکه سراسری با پنج هزار میلیارد ریال اعتبار در دستور کار دولت قرار دارد.

وی اضافه کرد: با توجه ویژه دولت عدالت محور به ظرفیت های کشاورزی استان اردبیل، ۱۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال از مبلغ تخصیصی در حوزه کشاورزی و در قالب تکمیل شبکه های آبیاری و زهکشی سدهای گیوی خلخال، سبلان، عمارت، احمد بیگلو، خداآفرین، کله سر و بهره برداری از رودخانه بالها رود هزینه خواهد شد.

وی در ادامه اظهار کرد: تکمیل مجتمع های آبرسانی روستاها با هدف آبرسانی به بیش از ۳۰۰ روستا و نیز تکمیل تصفیه خانه های آب شرب و سدهای خاکی جغناب، درو، آغ جالو، گیوی زاویه، مینور و چشمه شال از دیگر طرح های ماندگار است که با هزینه ۳۶۵ میلیارد ریال تلاش می شود تا پایان دولت دهم به بهره برداری برسد.

صابری بیان کرد: چهار خطه کردن محور نیر- سراب، اردبیل- فیروزآباد و اجرای باند دوم محور نمین- آستارا از دیگر طرح هایی است که نقش غیرقابل انکاری در توسعه استان دارد و یک هزار و ۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیز برای اجرا و تکمیل این طرح ها اختصاص یافته است.

گفتنی است مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط دولت خدمتگزار جهت اجرا و تکمیل ۲۶ پروژه در قالب طرح مهر ماندگار در استان اردبیل اختصاص یافته است.

۸۱۲۳/۵۹۳/۲۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۳۷۶۴۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.