راه اعتلای کشتی را ادامه می‌دهم

جام جم آنلاین: برخلاف همه شایعه‌پراکنی‌ها و انتقادهای بعضا غیرفنی از مدیر تیم‌های ملی کشتی و سرمربی تیم ملی کشتی آزاد، رسول خادم نه‌تنها عرصه را واگذار نکرد که با قدرت قصد دارد ایده‌های خود را عملی کند؛ ایده‌هایی که او حدود یک دهه پیش قصد داشت آنها را اجرا کند، اما به قول خودش تنگ‌نظری و منافع فردی برخی مانع از اجرای آنها شد.

رسول خادم در شرایطی پس از بازی‌های المپیک مورد هجمه برخی قرار گرفت که به باور اهل فن تاثیر حضور چهار ماهه او در راس کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد نکته‌ای غیرقابل انکار بود.

او در شرایطی امروز از برنامه‌های آینده خود برای اعتلای کشتی صحبت می‌کند که فدراسیون کشتی به خاطر برگزار نشدن مجمع انتخاباتی در بلاتکلیفی به سر می‌برد، خادم با اشاره به این موضوع تصریح کرد: برخی بلاتکلیفی‌ها بدون شک در روند کشتی اثر منفی خواهد داشت. این قضیه در بحث مدیریت فدراسیون مصداق دارد. کشتی، امروز کسی را می‌خواهد که به خاطر کشتی وارد شود، فارغ از این که سابقه ارتباطش با کشتی چقدر بوده است. این موضوع می‌تواند باعث شود فرد منتخب قابلیت‌ مدیریتی اجرای برنامه‌های فنی را در کشتی داشته باشد. در این باره یکی از نگرانی‌های اصلی ما پشتوانه‌سازی است و رییس فدراسیون باید نگاهی آینده‌نگر داشته باشد و نتایح مقطعی را سرلوحه کار خود قرار ندهد.

خادم در ادامه گفت‌وگوی تفصیلی خود با فارس، درباره برنامه‌های پشتوانه‌سازی موردنظر خویش تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها بازگرداندن رقابت‌های قهرمانی کشور به جایگاه واقعی خود است، در این راستا مبنای انتخابی تیم ملی، برای مسابقه جهانی سال آینده براساس مسابقات قهرمانی کشور است. ‌غیر از مدال‌آوران المپیک تمام نفرات باید در مسابقات قهرمانی کشور شرکت کنند. اگر به دنبال این هستیم کشتی به جایگاه اصلی فنی خودش برسد باید هزینه‌های مقطعی را هم بدهیم، اما نباید کشتی منحصر به تعدادی کشتی‌گیر خاص شود و باید انتخابی تیم ملی را جایگزین انتصاب کنیم.

هدف من این است که در هر وزن چهار کشتی‌گیر خوب و باکیفیت داشته باشیم. البته این شرایط در کشتی آزاد و فرنگی متفاوت است. شاید کشتی فرنگی به خاطر کمیت پایین و محدودتر نسبت به کشتی آزاد، مجبور بوده است به شیوه گلخانه‌ای عمل کند. اما کشتی آزاد حتما باید به پشتوانه‌هایی که دارد، برگردد.

خادم با بیان این ‌که در راستای پشتوانه‌سازی، کشتی ایران نباید فرصت حضور در تورنمنت‌های سطح بالا را از دست بدهد، مهم‌ترین رقابت پیش‌روی کشتی ایران را پیکارهای جام جهانی تهران دانست و گفت: این رقابت‌ها برای ما بسیار مهم و در عین حال سخت و دشوار خواهد بود؛ چرا که در کشتی‌فرنگی قهرمان المپیک هستیم و طبیعی‌ است تیم‌های شرکت‌کننده برای پیروزی مقابل قهرمان المپیک به ایران می‌آیند. در کشتی آزاد هم با توجه به شرایطی که برای ایران و روسیه در المپیک پیش آمد و با وجود شایستگی، قهرمانی و عناوین برتر به تیم‌های دیگر رسید، طبیعی است که دنبال جبران در جام جهانی باشند. انتظار هم می‌رود این دو تیم رقابتی جدی را فارغ از نتایج المپیک در این رقابت‌ها با هم و با تیم‌های آذربایجان و آمریکا داشته باشند.

وی از تغییر شیوه مبارزات کشتی‌گیران به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های خود یاد کرد و گفت: نمی‌توانیم تمام تمرکزمان روی چند کشتی‌گیر خاص باشد، چون ممکن است از کوران رقابت‌های تیم ملی خارج شوند و انتخاب نشوند.البته تغییر شیوه کشتی‌گیری را پیش از المپیک در کشتی آزاد آغاز کردیم و این روند را باید ادامه دهیم.

خادم با تاکید بر ضرورت داشتن کرسی تاثیرگذار در فیلا برای کشتی ایران، بار دیگر به جدایی طولانی مدت خود از عرصه کشتی اشاره کرد و گفت: از سال ۲۰۰۳ به دلیل مسائلی که نمی‌خواهم مطرح کنم از کشتی رفتم، اما پس از آن نه خواستند و نه گذاشتند که من برگردم؛ شاید دلیلش هم این بود که حضور من منافع برخی افراد یا جریانی را که در کشتی دنبال می‌شود مخدوش می‌کند. امروز هم بعد از فراز و نشیب‌هایی که بعد از المپیک بوده است احساس می‌کنم کشتی باید مسیر خودش را دنبال کند. انتظار عمومی مردم این است حرکتی که در کشتی شروع شده ادامه پیدا کند؛ تلاش من این است تا جایی که می‌توانم با حضور خود این حرکت را دنبال کنم و ارتقا دهم؛ مگر این که مانند ده سال پیش نخواهند و نگذارند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.