راه اندازی خانه های تسنیم در سرای محلات منطقه ۱۰ تهران

یکشنبه ۲۱ خرداد – ۱۲:۴۳:۳۶ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

فرامرز عظیمی خبر داد ؛

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- خانه های تسنیم ویژه بانوان در سرای محلات منطقه ۱۰با همکاری مدیران محله راه اندازی می شود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰ ، فرامرز عظیمی با بیان مهمترین اهداف اجرای طرح تسنیم گفت : این طرح در راستای شناسایی و کشف استعدادها و ایجاد زمینه های مناسب برای توانمند سازی بانوان ، بهبود وضعیت و کیفیت زندگی آنها و استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های بانوان اجرا می شود .
وی با تاکید بر این که دختران و بانوان نقش به سزایی در ارتقای فرهنگ خانواده دارند ، خاطرنشان کرد: شهرداری تهران با سیاست گذاری مناسب تاکنون اقدامات گسترده ای را در راستای تبدیل شهرداری از یک سازمان خدماتی صرف به یک نهاد اجتماعی اجرا کرده که از آن جمله می توان به راه اندازی خانه های تسنیم ویژه بانوان به همت اداره کل امور بانوان شهرداری تهران در سرای محلات مناطق ۲۲ گانه اشاره کرد.
عظیمی با تشریح معنای کلمه تسنیم افزود : ترکیب حرف اول هر یک از کلمات توانمندی ، سبک زندگی ایرانی اسلامی ، نهاد خانواده ، یکدلی ، مشارکت های اجتماعی واژه تسنیم را تشکیل می دهد که به معنای اعتلا و بلندی و نام چشمه ای در بهشت است.
شهردار منطقه ادامه داد : در این طرح مدیریت محله با جلب مشارکت بانوان و اجرای طرح های مناسب با تاکید بر آموزش و توانمندسازی ، توسعه ظرفیت های اجتماعی بانوان، گسترش زیرساخت های حوزه بانوان در محلات و … زمینه های بهبود وضعیت و کیفیت زندگی بانوان محله خود را فراهم می کند.
وی با اشاره به فعالیت هایی که در خانه تسنیم انجام می شود تصریح کرد : برگزاری نشست های کارگاهی تخصصی خانواده ، اجرای برنامه های مناسبتی روز ملی خانواده ، اجرای طرح شکوفایی عشق ( ویژه زوج های جوان و خانواده های نوبنیاد ) ، اجرای نشست های موضوعی همچون راه های حفظ خانواده های کارامد و پایدار از مهمترین برنامه هایی است در خانه های تسنیم اجرا می شود.
شهردار منطقه همچنین با بیان دیگر امکانات خانه تسنیم خاطر نشان کرد : در این خانه ها اطلاعاتی همچون بانوان مبلغه نخبه و هنرمند ، هیئت های مذهبی بانوان ، کانون حیا باوران ، کانون باوران قرآن پژوه ، کانون همیاران محبت ، کانون دختران و زنان ایثارگر محله با هدف ارائه شناسایی و کشف ظرفیت ها جمع آوری شده است.
شهردار منطقه در پایان اظهار امیدواری کرد که با مشارکت مدیران محلات و ارائه شیوه های نوین اجرایی و طراحی های مناسب ، زمینه ها و زیر ساخت های لازم برای مشارکت و ارتقا سطح آگاهی شهروندان فراهم شود.

 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۱۰۱۲۴۳۳۶۶۵۶


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.