راه اندازی سامانه “بانک زمین” تا هفته آینده/ ثبت ۷۵ میلیون زمین در سامانه

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

قائم مقام وزیر راه وشهرسازی در امر مسکن مهر گفت: سامانه بانک زمین تا هفته آینده به بهره بردرای می رسد و تاکنون ۷۵ میلیون برگ زمین در این سامانه ثبت شده است.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ احمد اصغری  امروز در مراسم تودیع و معارفه‌اش به عنوان قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امر مسکن مهربا بیان اینکه اولین سامانه مسکن مهر در سازمان ملی زمین و مسکن ایجاد شد، گفت: این سامانه توانست کمک بزرگی به آخرین وضعیت پروژه‌ها باشد و هفته آینده سامانه بانک زمین راه‌اندازی می‌شود که آغاز به ثبت اطلاعات می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ‌ تاکنون ۷۵ میلیون برگ ثبت شده زمین در این سامانه ثبت شده است،افزود: هر سال در بودجه سازمان ملی زمین و مسکن رقمی به عنوان تصرف اراضی دولتی عنوان می‌شد.

اصغری در ادامه تصریح کرد: سازمان ملی زمین و مسکن باید پروژه‌های نیمه تمام استیجاری را تکمیل و طرح‌های مشارکتی را آماده کند.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در ادامه گفت: تاکنون ساخت ۳۰۰ هزار واحد مسکونی به پیمانکاران مختلف واگذار شده که از این تعداد ۱۳ هزار واحد باقیمانده است.

مهرآبادی با اشاره به اینکه ۱۲۰ هزار هکتار زمین در مدت فعالیت وی به صورت مسکونی و غیر مسکونی واگذار شده است، افزود: یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار سند زمین صادر شده است که ۳۸۶ هکتار به نام دولت ثبت شده است.

وی با بیان اینکه  میان بانک زمین و اسناد مالی مغایرت‌هایی وجود داشت که ۹۵۸ هزار هکتار زمین رفع مغایرت شد ،گفت: ۲۵۵ هزار قطعه زمین به صورت سند تفکیکی تعیین تکلیف شده‌اند.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر گفت: سازمان ملی زمین و مسکن مسئولیت تامین زمین را بر عهده داشت.

وی در ادامه افزود: از یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد سهم سازمان ملی زمین و مسکن تاکنون ۸۰۰ هزار واحد اتمام و به نازک کاری رسیده اما این اتمام به مرحله پایان کار نیست و طبق وعده ما همه واحدهای مسکونی در صورت تامین خدمات زیربنایی و روبنایی تحویل داده می‌شوند.
 
رییس سابق سازمان ملی زمین و مسکن افزود: طی دوره اخیر ۱۳۰ مورد افتتاح در شهرهای مختلف داشتیم که از میان دو میلیون و ۱۵۵ هزار مسکن مهر بالغ بر یک میلیون واحد افتتاح شده‌اند.
 
وی دربارهٔ تامین منابع مالی واحدهای مسکونی و زمین‌های متعلق به دولت، گفت: تصویب‌نامه‌ای از دولت گرفته شد که مابه التفاوت فروش زمین و قیمت منطقه‌ای و کارشناسی به خدمات روبنایی و تسویه حساب مالکان داده شود.

انتهای پیام/
 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.