راه اندازی اولین بیمارستان تخصصی توانبخشی

اولین بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی توانبخشی خاورمیانه با همکاری وزارت بهداشت تا مهرماه امسال راه اندازی می شود.

دکتر علیرضا خانکه، معاون درمان دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: وزارت بهداشت در ارائه خدمات سطوح یک و دو بهداشت یعنی پیشگیری و درمان بسیار خوب عمل کرده و با سایر کشورهای پیشرفته جهان رقابت می کند اما در حوزه خدمات سطح سه شامل فیزیوتراپی و توانبخشی مقداری در ایران ضعف وجود دارد.
 
وی با بیان اینکه جامعه ایرانی به سمت سالمندی پیش می رود، گفت: با افزایش امید به زندگی بسیاری از افراد حدود ۱۰ تا ۱۵ سال با بیماری های مزمن یا پایه دار مانند دیابت، سکته قلبی، مغزی و معضلات مفصلی و استخوانی زندگی کرده و به خدمات هزینه بر توانبخشی نیاز دارند.
 
معاون درمان دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با اشاره به اینکه امید به زندگی باید همراه با سلامت باشد، افزود: علاوه بر سالمندان گروهی از افراد در سنین پایین و به علت بیماری هایی مانند اوتیسم، سندرم داون، اختلالات ژنتیکی و روانی نیز نیاز به دریافت خدمات سطح سه بهداشتی دارند.
 
خانکه ادامه داد: با توجه به این شرایط لازم است بیمارستان های متعدد تخصصی توانبخشی در کشور ایجاد شوند که اولین آنها به عنوان الگو در ایران و خاورمیانه با همکاری وزارت بهداشت تا مهرماه امسال راه اندازی می شود.
 
وی یادآور شد: اولین بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی توانبخشی در محله قیطریه تهران و در کنار بیمارستان توانبخشی رفیده واقع شده است./عط


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.