راه اندازی تجهیزات “ناوتکس” در مجتمع بندری شهید رجایی

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

تجهیزات ناوتکس در مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی (MRCC) در مجتمع بندری شهید رجایی برای افزایش ضریب ارتقای ایمنی ترددهای دریایی در تعطیلات نوروزی نصب و راه اندازی شد.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛احمدزاده رئیس اداره تعمیر و نگهداری تجهیزات الکترونیکی و مخابراتی مجتمع بندری شهید رجایی گفت: ناوتکس نوعی خدمات مخابراتی است که  برای کمک به ایمنی کشتی ها در دریا  و  ارسال پیام ها  و  اخطارهای دریایی به شناورها در منطقه مشخص شده با کمک  ایستگاه های ساحلی صورت می گیرد.

وی افزود: پیام های  این سامانه  روی دو فرکانس ۵۱۸ کیلو هرتز ( فرکانس بین المللی )  و  ۴۹۰ کیلو هرتز( فرکانس ملی ) ارسال و دریافت می شود که  بر اساس یک برنامه زمان بندی ، ارسال پیام  ناوتکس هر چهار ساعت یک بار  انجام می شود.

 تبادل اطلاعات دربارهٔ مناطق تحت عملیات تجسس و نجات و اطلاعات در زمینه هرگونه اتفاق دریایی و یا اعلام وضع هوا و تغییرات جوی از طریق سامانه  ناوتکس صورت می گیرد.

احمد زاده گفت: این سیستم  با اعتبار بیش از ۱۳میلیارد ریال خریداری و  در مرکز هماهنگی جستجو  و  نجات دریایی(MRCC) هرمزگان در مجتمع بندری شهید رجایی  نصب و راه اندازی شد.

واژه NAVTEX از کلمه Navigational Telex ریشه می گیرد که در باند MF برای ارسال پیام های ایمنی ،  ناوبری و  هواشناسی استفاده می شود.

 این پیام ها بیشتر ماهیت محلی و منطقه‌ای دارد واز لحاظ محتوی مشابه اعلامیه دریانوردی است، با این تفاوت که از طریق ایستگاه های بین‌المللی مجاز تهیه و پخش می شوند.
 
این ایستگاه ها زیر نظر سازمان بنادر و دریانوردی که به عنوان متولی اصلی فعالیت های دریانوردی در کشور است  فعالیت می کنند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.