راه اندازی سامانه الکترونیکی بیمه اکو

۰۶م آذر ،

بینا- سامانه الکترونیکی بیمه یاکو با هدف ارتقاء سطح خدمات بیمه ای کشورهای عضو اکو به زودی راه اندازی می گردد.
به گزارش بینا، محمد کریمی رئیس کل بیمه مرکزی بهممتازنیوز، گفت: با راه اندازی این سامانه تمام خدمات بیمه ای بین کشورهای عضو به صورت الکترونیکی انجام می گردد.
کریمی در خصوص اینکه آیا شرکت های بیمه توان پرداخت دیه را در صورت طولانی شدن اطاله دادرسی در خصوص پرداخت دیه اظهار داشت: در قانون مدنی و قوانین شرعی دیه به عنوان یوم الداء قید شده یعنی اینکه دیه باید براساس نرخ روز مورد تائید قوه قضائیه به اتفاق دیده پرداخت شود.
وی تصریح کرد: به همین سبب در ماه های حرام نرخ دیه ۱۲۶ میلیون تومان اعلام شد ضمن اینکه سبب به تأخیر افتادن اطاله دادرسی در بعضی موارد مربوط به عدم همکاری طرف های دعوا است.
رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه اگر پرداخت بخشی یا تمام دیه به سبب طولانی شدن دادرسی به سال بعد موکول شود باید براساس نرخ تازه دیه در سال ۹۲ پرداخت شود عنوان کرد: تأکید ما این است که مقصر اتفاق بیشتر از این متحمل ضرر نشود، به همین سبب شرکت های بیمه به صورت اختیاری نه اجباری اقدام به ارایه پوشش های تکمیلی بیمه به بیمه گران خود می کنند که این موضوع در قانون بیمه و در مصوبه شورای عالی بیمه نیز قید شده است.
وی اظهار داشت: از سال آینده براساس گفته شرکت های بیمه موضوع ارایه پوشش های تکمیلی بیمه مورد ملاک بیمه مرکزی قرار می گیرد که در این میان نکته حائز اهمیت مربوط به نرخ تعرفه بیمه از سوی شرکت های بیمه در سال قبل است که ۲ بار انجام تغییر یافته و ما در این رابطه دنبال حل و فصل مشکل شرکت های بیمه هستیم.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.