راه اندازی «سیستم جامع خدمات پس از فروش» در گواه گواه، ۲ساله از رتبه نهم به رتبه سوم خدمات پس از فروش رسید

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

راه اندازی «سیستم جامع خدمات پس از فروش» در گواه گواه، 2ساله از رتبه نهم به رتبه سوم خدمات پس از فروش رسید

راه اندازی «سیستم جامع خدمات پس از فروش» در گواه
گواه، ۲ساله از رتبه نهم به رتبه سوم خدمات پس از فروش رسید

ممتازنیوز: به منظور جلوگیری از واردات و عرضه قطعات و لوازم یدکی تقلبی محصولات ایران خودرودیزل، برند «گواه» در دو کشور چین و ترکیه ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار ممتازنیوز، محمد جواد طلا مدیرعامل شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرودیزل(گواه)، با بیان این مطلب و با اشاره به اینکه در سال گذشته موفق به واردات نزدیک به ۹۶ میلیارد ریال قطعه شدیم، گفت: در سال جاری و تاکنون افزون بر ۱۳۷ میلیارد ریال واردات انواع قطعات یدکی خودروهای سنگین داشته ایم.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۳۸ فروشگاه و ۸۲ نمایندگی در سراسر کشور مشغول ارائه قطعات و خدمات به محصولات شرکت ایران خودرودیزل است، اظهار داشت: در حال حاضر به ۳۸ مدل خودرو خدمات ارائه می شود بطوریکه مشتریان ۲۴ هزار خودرو در دوره گارانتی و ۱۳۲ هزار دستگاه محصول در حوزه وارانتی از خدمات گواه استفاده می کنند.
طلا، با توجه به اینکه گواه دارای بزرگترین شبکه خدمات پس از فروش در حوزه خودروهای سنگین و تجاری است، تصریح کرد: در سال ۱۳۹۰ افزون بر ۵۸ و در سال نیز بیش از ۹۶ هزار ساعت آموزش برای نمایندگی ها، کارکنان شبکه اتوبوسرانی و مشتریان خود داشته ایم.
مدیرعامل شرکت گواه، میزان آموزش کارکنان این شرکت در سال گذشته را ۱۰ هزار و ۳۰۰ ساعت اعلام و اضافه کرد: بیش از ۵۰ جلد مستندات و کتاب های فنی که پیش تر ترجمه نشده بود، ترجمه و به همراه تولید برخی ابزار مخصوص در اختیار شبکه نمایندگان قرار گرفت.
وی از به روزرسانی نرم افزارهای عیب یاب الکترونیکی «بنز» در این شرکت و بدون وابستگی به شرکت مرسدس بنز آلمان خبر داد و افزود: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته و پس از کسب استانداردهای رسیدگی به شکایات مشتریان، زیست محیطی، مصرف انرژی و … تا مهرماه امسال استاندارد مدیریت آموزش(ISO: 1000015) نیز از سوی گواه کسب خواهد شد.
طلا، با اعلام طرح ریزی و اجرای دو سیستم مهم در شرکت خدمات پس از فروش محصولات ایران خودرودیزل، متذکر شد: «سیستم جامع خدمات پس از فروش» که از دو سال قبل مطالعات آن آغاز شده بود و در سال گذشته قرارداد اجرای آن بسته شده است و «سیستم اصلاح کدینگ شرکت» که منجر به شناخت و شناسایی بیشتر از موجودی قطعات می شود، تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.
مدیرعامل شرکت گواه از انجام دو ارزیابی توسط شرکت ایران خودرو دیزل و شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران(ISQi) برای خدمات پس از فروش این شرکت خبر داد و متذکر شد: در ارزیابی شرکت مادر(ایران خودرودیزل) برای سال ۱۳۹۰ به ۶۸ و برای امسال به ۸۱٫۳ درصد کفایت خدمات پس از فروش دست یافتیم. اما در ارزیابی ISQI برای سال ۱۳۸۹ موفق به کسب ۶۸ امتیاز، در سال ۱۳۹۰ به ۹۰ امتیاز و برای سال نیز ۷۱ درصد رضایت مندی مشتریان را کسب کرده ایم.
به گفته وی، شرکت گواه در فاصله زمانی دو سال( از ۱۳۸۹ تا ) موفق شده است از رتبه نهم در بین شرکت های خدمات پس از فروش محصولات سنگین و تجاری کشور به رتبه سوم خدمات در سال ارتقاء یابد.
طلا در پاسخ به این سئوال که ” مهمترین چالش پیش روی فعالان صنعت خدمات پس از فروش خودرو چیست؟” گفت: کمبود شدید نقدینگی مهم ‌ترین چالش اصلی صنعت خودرو در حوزه‌های مختلف آن است.
مدیرعامل شرکت گواه با تاکید بر اینکه باید تدابیری اندیشیده شود که منابع ارزی لازم برای واردات قطعات خودروهای سنگین اختصاص یابد، ادامه داد: در حوزه خدمات پس از فروش خودروهای سنگین با توجه به تیراژ پایین خودروهای تولیدی، امکان داخلی‌سازی بسیاری از قطعات وجود ندارد. بنابراین این قطعات باید وارد شود که همین واردات نیاز به نقدینگی و همچنین نقل و انتقال پول به خارج از کشور دارد.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.