راه اندازی سیستم یکپارچه تلفنی حوزه‌های علمیه خواهران

۱۹م دیماه ،

به گزارش خبرنگار مهر، سامانه VOIP تمام مکالمات تلفنی را که بر بستر شبکه مخابرات و هزینه‌بر بوده به شبکه داخلی یکپارچه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران انتقال می‌دهد و استفاده از این سامانه سبب از میان رفتن هزینه تلفن می‌شود.

تجهیزات این طرح هم‌اکنون در ۲۰۰ نقطه کشور مستقر و فاز اول آن در مراکز پایلوت اجرا شد و پس از آن سایر مراکز نیز به این سیستم متصل شدند.

 

کاهش هزینه مکالمات و ارتقای ۵ برابری کیفیت مکالمات به سبب ۵ برابر بودن پهنای باند این سیستم نسبت به خطوط مخابراتی از جمله مزایای اجرای این طرح به شمار می‌رود.

 

در این راستا مراکز متصل به این سیستم مستقل از درخواست شماره تازه خواهند شد و سرویس‌های تازه مانند ایمیل، ویدئو کنفرانس و کنفرانس صوتی از طریق این سیستم قابل اجرا خواهد بود.

 

این سامانه در شبکه اینترانت حوزه‌های علمیه خواهران استقرار یافته و به همین سبب امکان شنود در این سیستم به حداقل ممکن می‌رسد.

 

به گزارش مهر، مدارس و مدیریت استانی حوزه‌های علمیه خواهران تاکنون هزینه‌های بسیاری بابت راه‌اندازی شماره‌های داخلی پرداخت می‌کردند که اکنون با راه‌اندازی این سیستم، پرداخت این هزینه‌ها ضرورتی ندارد.

 

براساس اعلام دفتر فناوری اطلاعات حوزه‌های علمیه خواهران، تاکنون ۱۸هزار ساعت مکالمه دوطرفه در این سامانه انجام پذیرفته که می‌توان کاهش هزینه تلفن را به صورت مشهودی در استان‌هایی که این سامانه در آنها راه‌اندازی شده ملاحظه کرد.

 

این سیستم از سوی دفتر فناوری اطلاعات حوزه‌های علمیه خواهران پیاده‌سازی و اجرا شده و به جز هزینه تجهیزات و هزینه‌های سفر به شهرهای مختلف، ۴۰ میلیون تومان در شهر قم به عنوان مرکز این طرح، صرف راه‌اندازی آن شده است.

 

براین اساس مدارس و مدیریت استانی حوزه‌های علمیه خواهران می‌توانند شماره‌های داخلی سیستم VOIP را در پورتال داخلی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران (وصال) ملاحظه کنند.


MehrNews Rss Feed
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.