راه اندازی شورای حل اختلاف تخصصی در حوزه فناوری

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

رئیس پارک علم و فناوری پردیس از راه اندازی شورای حل اختلاف تخصصی در حوزه فناوری خبر داد و گفت: علاوه بر این پیشخوان تجاری سازی اختراعات در محل پارک راه اندازی می گردد.

به گزارش مهر، دکتر مهدی صفاری نیا امروز در مراسم اجلاس سالیانه این پارک با اشاره به حضور ۱۳۷ پارک علم و فناوری در این پارک فناوری افزود: بیشترین فعالیت این شرکت ها در حوزه های الکترونیک ، مکانیک، فناوری اطلاعات، بیوتکنولوژی، آی سی تی و نفت و گاز است.

رئیس پارک علم و فناوری پردیس با بیان اینکه این تعداد شرکت های دانش بنیان ۳۴۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده اند اظهار داشت: از این میزان ۱۰۰ میلیارد تومان آن مربوط به سال ۹۱ می گردد.

وی با بیان اینکه در یکسال اخیر ۴۰ میلیون دلار صادرات داشتیم یادآور شد: در یکسال اخیر ۲۳ محصول از سوی ۱۶ شرکت مستقر در پارک به ۲۵ کشور دنیا صادر شده است.

همکاری بین المللی پارک در حوزه علمی

صفاری نیا همچنین با اشاره به وضعیت همکاری این شرکت ها در حوزه تحقیق و توسعه با سایر کشورها خاطرنشان کرد: در این زمینه ۱۶ شرکت مستقر در پارک با ۱۸ کشور دنیا در بخش تحقیق و توسعه همکاری های مشترکی داشتند که حجم قرارداد تحقیق و توسعه آنها بالغ بر ۸۵ میلیارد دلار می گردد.

همکاری پارک پردیس با دانشگاههای داخل

رئیس پارک علم و فناوری پردیس با اشاره به اجرای ۲۷ طرح  تحقیقاتی با دانشگاههای داخل خاطرنشان کرد: این تعداد طرح از سوی ۷ شرکت دانش بنیان در قالب ۱۹ پروژه علمی اجرایی شده است.

به گفته وی ۲۰ شرکت مستقر در پارک اقدام به جذب ۶۷ کارآموز کردند ضمن آنکه در اجرای ۴۹ پایان نامه نیز مشارکت داشتند.

فعالیت پارک در حوزه تجاری سازی

صفاری نیا از ثبت ۱۹ پتنت  خبر داد و گفت: از این تعداد ۴۰ طرح خارجی و ۱۵ پتنت داخلی بوده است.

وی همچنین با تاکید بر اینکه شرکت های مستقر در این پارک در یک سال اخیر ۱۲۰ محصول تازه تولید کردند یادآور شد: از این تعداد ۳۸ محصول ارتقاء و به روز رسانی شده است.

ارائه خدمات پارک به شرکت های دانش بنیان

رئیس پارک علم و فناوری پردیس با بیان اینکه در این پارک ۵ کارگزار خدمات تخصصی به مجموعه پارک اضافه شده است یادآور شد: ۷ سرفصل تازه به مجموعه ۳۰ سرفصل خدمات تخصصی نیز اضافه شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۸۰ خدمت از سوی شرکت های خدمات تخصصی به شرکت های دانش بنیان ارائه می گردد.

ایجاد فن بازارها در استانهای کشور

صفاری نیابا تاکید بر اینکه مسئولیت راه اندازی فن بازارها از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی توسط معاونت علمی ریاست جمهوری به این پارک واگذار شده است یادآور شد: در این راستا ۱۲ فن بازار با همکاری صنایع کوچک در استانهای کشور راه اندازی می گردد.

رفع اختلاف فناوری در پارک

رئیس پارک علم و فناوری پردیس از اخذ مجوز برای راه اندازی دادرسی شرکت های دانش بنیان خبر داد و در این باره توضیح داد: با تعاملی که با قوه قضائیه انجام گرفت مجوز شورای حل تخصصی فناوری به پارک پردیس ارائه شد.

به گفته وی شورای حل تخصصی فناوری به زودی در پارک پردیس راه اندازی می گردد.

اعطاء جایزه بین المللی پیامبر اعظم

وی با اشاره به ضرورت معرفی اساتید نمونه گفت:  در این راستا اعطای جایزه پیامبر اعظم پیش بینی شده است که اولین دوره آن سال آینده در روز میلاد حضرت محمد به اساتید برتر ارائه خواهد شد.

ارزیابی فناوری در پارک پردیس

صفاری نیا با اشاره به همکاری های این پارک با سازمان مالکیت صنعتی اظهار داشت: در این زمینه اقدام به راه اندازی پیشخوان تجاری سازی اختراعات در محل این  پارک خواهیم کرد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.