راه اندازی فاز اول سامانه هوشمند اشتراک منابع

۲۲ آبان ،

در پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران فاز اول سامانه هوشمند اشتراک منابع راه اندازی شد.

به گزارش تفسیری خبرنگارصنفی آموزشی باشگاه خبرنگاران: غدیر ۲ به عنوان فاز اول سامانه هوشمند اشتراک منابع ( سهام) در چهاردهمین سال راه اندازی طرح غدیر  به عنوان پیشگام طرح های اشتراک منابع در کشور به بهره برداری رسید.

بنابراین گزارش تفسیری: با بهره برداری از غدیر ۲ از این پس پذیرش و ثبت نام کاربر تازه و همچنین امانت کتاب به اعضای جاری طرح از روز یکشنبه مورخ ۱۴ آبان ۹۱ متوقف شده است.

بر اساس این گزارش تفسیری : ثبت نام کتابخانه های مبدا موسسات در سامانه غدیر اولین گام ورود به سامانه غدیر ۲ است و به این منظور لازم است،معاون پژوهشی و فناوری موسسات با استفاده از راهنمای موجود بر روی وب پایگاه اینترنتی پژوهشگاه و کد کاربری و رمز عبور فرم اطلاعات کتابخانه های مبدا آن موسسه را تکمیل و نسبت به معرفی و ایجاد کد کاربری مسئول غدیر کتابخانه های مبدا اقدام کنند.

 سامانه هوشمند اشتراک منابع راهکاری برای دسترسی کاربران به منابع کتابخانه ای است

در ادامه این گزارش تفسیری آمده است، سامانه هوشمند اشتراک منابع راهکاری است که پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران برای ایجاد دسترسی کاربران به منابع کتابخانه های دانشگاهی و تخصصی و بر اساس تجربیات حاصل از طرح های کتابخانه دیجیتال ملی پایگاه های اطلاعات علمی، فهرست مشترک، کنسرسیوم خرید منابع علمی الکترونیکی ، غدیر طراحی کرده است.

بر اساس این گزارش تفسیری ؛این سامانه به گونه ای طراحی شده که امکان استفاده از منابع موجود در کتابخانه های عضو را با رعایت شرایط بیان شده در این اساسنامه برای کاربران هر یک از موسسات عضو از طریق اشتراک منابع به یکی از روش های تشکیل کنسرسیوم، تحویل مدرک، پذیرش عضو فراگیر و یا امانت بین کتابخانه ای میسر می سازد./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.