راه اندازی مجهزترین مرکز لیزر درمانی دیابت

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از ممتاز نیوز در تاریخ سهشنبه ۱۶آبان۹۱،
ممتاز نیوز : دبیر شورای عالی اطلاع رسانی انجمن حمایت از بیماران دیابتی از راه اندازی مجهزترین مرکز لیزر درمانی دیابت ایران همزمان با ۲۳ آبان ماه امسال روز جهانی دیابت خبر داد.ناصرالدین اسلامی فرد، خاطرنشان کرد: این مرکز در بیمارستان فوق تخصصی ۵۰۲ ارتش تاسیس شده است. در این مرکز زخم ها و جراحات ناشی از بیماری دیابت به وسیله لیزر درمان و از قطع پای مبتلایان به دیابت حاد جلوگیری می گردد.

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از کیهان ؛ به نقل از وی، طبق آمار انتشار یافته در هر ۶ ثانیه یک فرد دیابتی در دنیا جان خود را از دست می دهد و در هر ۱۰ ثانیه یک پا در اثر این بیماری قطع می گردد.دبیر شورای عالی اطلاع رسانی انجمن حمایت از بیماران دیابتی گفت: طبق آخرین آمار رسمی حدود ۷ میلیون ایرانی به بیماری دیابت مبتلا می باشند و از آنجایی که دیابت یک بیماری خاموش به شمار می آید، پیش بینی می گردد حدود ۱۳ میلیون ایرانی به این بیماری مبتلا باشند که با توجه به میزان جمعیت ایران رقم بسیار بالایی است.
اسلامی فرد شایع ترین علل ابتلا به بیماری دیابت در ایران را تغذیه نامناسب و استفاده بیش از اندازه از «فست فودها» به جای پیروی از رژیم غذایی سنتی دانست و افزود: متاسفانه گرایش به مصرف غذاهای آماده و سرخ کردنی به ویژه در بین جوانان، میزان ابتلا به بیماری دیابت در جوانی و یا در سنین کهنسالی را در کشور ایران افزایش داده است.
دبیر شورای عالی اطلاع رسانی انجمن حمایت از بیماران دیابتی، همچنین از برگزاری کنگره بین المللی روز جهانی دیابت همزمان با ۲۳ آبان ماه خبر داد و گفت: این کنگره امسال با شعار «آموزش و پیشگیری از دیابت» در بیمارستان ۵۰۲ ارتش برگزار می گردد.

اسلامی فرد افزود: در این کنگره روسای کمیسیون های اجتماعی و بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، رئیس شورای سیاست گذاری صدا و سیما و نمایندگانی از سازمان ملل حضور خواهند داشت. در این کنگره یک روزه در دو نوبت صبح و بعدازظهر متخصصان در زمینه آشنایی با دیابت، عوارض دیابت و جلوگیری از شیوع دیابت در کشور سخنرانی می کنند.وی اظهار داشت: همچنین نمایشگاهی از ۲۳ تا ۲۵ آبان ماه امسال با حضور شرکت ها و سازمان های فعال در حوزه سلامت همزمان با برپایی این کنگره در بیمارستان ۵۰۲ ارتش برگزار می گردد.اسلامی فرد ادامه داد: در حاشیه این نمایشگاه خدماتی رایگان همچون آموزش بیماران دیابتی در زمینه های مختلف و انجام آزمایش دیابت به متقاضیان ارایه خواهد شد.

منبع: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.