راه اندازی مدرسه تئاتر در تماشاخانه ایرانشهر

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

سرسنگی خبر داد:

مجید سرسنگی از راه‌اندازی مدرسه تئاتر ایرانشهر و انتخاب اثر برگزیده از مجموع آثار نمایشی اجرا شده در تماشاخانه ایرانشهر خبر داد.

به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان؛ مجید سرسنگی با اعلام خبر فوق گفت: ما در کنار برنامه های نمایشی که به صورت سالانه در تماشاخانه ایرانشهر و تماشاخانه استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران اجرا می گردد برنامه هایی را هم تدارک می بینیم که به شکل مستقیم و یا غیر مستقیم به اهداف ما در توسعه تئاتر کمک می کند.

مدیرعامل خانه هنرمندان ایران افزود: یکی از چند طرحی که در تماشاخانه ایرانشهر دنبال کرده ایم و به نتیجه رسیده است، ایجاد مدرسه تئاتر ایرانشهر است. در این طرح تعدادی از نوجوانان علاقمند به تئاتر را در مدرسه تئاتر ایرانشهر جمع می کنیم و از دوره تحصیلی راهنمایی تا دانشگاه تحت حمایت تماشاخانه آموزش می دهیم تا برای ورود به به فضای حرفه ای و دانشگاهی تئاتر آماده شوند.

مدیر تماشاخانه ایرانشهر افزود: این امر که با کمک استادان برای تربیت نوجوانان انجام می گردد هم نسل تازهی از هنرمندان را با خود همراه می کند و هم الگویی می گردد تا مسئولان فرهنگی و تئاتر کشور به این درک برسند که تربیت هنرمند و مقوله استعدادیابی باید از دوره کودکی آغاز شود زیرا تنها در این صورت است که نیروهای جوان و مستعد می توانند جایگزین اساتید تئاتر باشند.

سرسنگی همچنین از انتخاب کار برگزیده تئاترهای اجرا شده در ایرانشهر از سال آینده خبر داد و گفت: در طول سال اجراهایی که در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه رفته اند مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت و یک اثر برگزیده معرفی می گردد و این امکان برای گروه نمایشی برگزیده فراهم می گردد که اجرای دیگری در تماشاخانه ایرانشهر داشته باشد و از امکانات بیشتری برخوردار شود.

وی ادامه داد: در سال آینده یک فصل ویژه برای جوانان خواهیم داشت و در کنار اجرای استادان تئاتر یک فصل به عنوان رپرتوار نمایشی برای ۶ کارگردان جوان در نظر گرفته خواهد شد.

مدیرعامل خانه هنرمندان ایران اذعان کرد: این اشخاص کسانی می باشند که تازه وارد حوزه تئاتر شده اند و استعدادشان باید در معرض دید عموم قرار گیرد. امیدوارم با این طرح بتوانیم در راستای شناسایی جوانان کشور قدم برداریم و کسانی را که مستعد می باشند را به جامعه تئاتری معرفی کنیم.

سرسنگی تاکید کرد: معتقدم عدالت این نیست که امکانات مساوی در اختیار اشخاص قرار گیرد بلکه بهتر است امکانات به اشخاصی اختصاص پیدا کند که تعهد و استعداد و پایبندی را در حوزه تئاتر نشان می دهند.

وی افزود: کسانی که در رپرتوار نمایشی بتوانند توجه مخاطبان و هنرمندان را به خود جلب کنند به عنوان یکی از کارگردانان تماشاخانه از امکانات اجرای مستقل برخوردار می شوند.

سرسنگی در پایان تصریح کرد: «امیدوارم بتوانیم در توسعه هنر مظلوم تئاتر کارهای بزرگی انجام دهیم تا مسئولان به مسائل زیر بنایی و مشکلات اصلی تئاتر توجه کنند و موضوعات سطحی و زود گذر را جایگزین موارد زیربنایی نکنند».

انتهای پیام/۳۲/


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.