راه اندازی مسیر ویژه نابینایان در خطوط جدید مترو

راه اندازی مسیر ویژه نابینایان در خطوط جدید مترو

عصر خودرو : مدیر ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه گفت: در ایستگاههای میدان حر،آزادی،حسن آباد،امام خمینی(ره)،بهارستان،فدک،گلبرگ،شهید باقری و تهرانپارس مسیر ویژه نابینایان راه اندازی شده است.

به نقل از فارس مدیر ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران گفت: این شرکت تسهیلاتی را در قالب ایجاد هندریل، گیت ویلچری، علائم راهنمای نابینایان، رمپ، آسانسور ، پله های برقی و مسیر برجسته ویژه نابینایان برای تردد معلولان در ایستگاهها فراهم کرده است.

احسان مقدم با بیان این مطلب اظهار کرد : این شرکت در راستای تحقق اهداف مهم خدمت رسانی و کسب رضایت شهروندان از خدمات شبکه مترو ، اقدامات ویژه‌ و گسترده ای را به منظور تسهیل تردد معلولان حرکتی و تکمیل چرخه هموارسازی معابر شهری برای تردد معلولان در ایستگاه های مختلف انجام داده است .

وی افزود : در همین رابطه خط ۴ مترو تهران به بیشترین امکانات مورد نیاز تردد معلولان ، جانبازان و سالخوردگان مجهز شده است به طوری که در همه ۱۲ ایستگاه این خط از ایستگاه شهید کلاهدوز تا ایستگاه میدان آزادی و بالعکس، هندریل در دسترسی و ورودی های ایستگاهها و گیت ویلچری نصب و راه اندازی شده است.

وی ضمن اشاره به این که در ایستگاه شهید کلاهدوز و میدان شهدا برای نابینایان، علائم راهنما نصب شده و در دیگر ایستگاههای خط ۴ نیز این خدمات اجرا خواهد شد،تصریح کرد: در ایستگاههای پرتردد این خط همچون شهید کلاهدوز، نبرد، میدان شهدا، فردوسی، ولیعصر(عج)، میدان انقلاب اسلامی، توحید و میدان آزادی تمامی پله های برقی راه اندازی و مورد استفاده مسافران قرار گرفته و در دیگر ایستگاهها تعدادی از پله های برقی راه اندازی شده و مابقی نیز در حال تکمیل است.

مدیر ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران گفت: در خطوط ۲ و ۵ شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه نیز خدمات مناسبی برای تسهیل تردد معلولان حرکتی، جانبازان و سالخوردگان در مبادی ورودی و خروجی ایستگاهها ارائه شده است.

وی خاطرنشان کرد: در تمامی ایستگاههای خط ۲ مترو از ایستگاه طرشت تا ایستگاه فرهنگسرا و بالعکس، در همه ایستگاهها پله های برقی، گیت ویلچری و هندریل (اکثر ایستگاهها) نصب و مورد استفاده مسافران قرار می ‌گیرد.

مقدم ادامه داد: در ایستگاه های طرشت، دانشگاه شریف، امام خمینی (ره)، گلبرگ و شهید باقری آسانسور برای ورود و خروج نصب و در حال حاضر مورد استفاده قرار می گیرد و در دیگر ایستگاه های این خط نیز این امکانات نصب و راه اندازی خواهد شد.

وی افزود: ایستگاههای آزادی، دانشگاه امام علی(ع)، شهید باقری و تهرانپارس در حال حاضر مجهز به رمپ هستند و قرار است در دیگر ایستگاه ها نیز چنین تجهیزاتی ایجاد شود.

مقدم اظهار کرد: در ایستگاههای میدان حر،آزادی،حسن آباد،امام خمینی(ره)،بهارستان،فدک،گلبرگ،شهید باقری و تهرانپارس مسیر ویژه نابینایان راه اندازی شده و این امکان در حال حاضر در دیگر ایستگاه های این خط مطابق برنامه زمانبندی شده در حال اجراست.

مدیر ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه یادآور شد: در خط ۵ مترو تهران و حومه نیز شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه همزمان با دیگر خطوط،تسهیلات و خدمات هفتگانه خود از جمله پله های برقی،آسانسور، گیت ویلچری،هندریل و رمپ را برای تردد معلولان حرکتی ارائه کرده است.

مقدم با اشاره به این که تمامی ایستگاههای ۱۰ گانه خط ۵ مترو تهران و حومه مجهز به پله های برقی جهت دسترسی از سالن فروش به سکوها و بالعکس بوده و اکثر این ایستگاهها دارای دستگاه گیت ویلچری و هندریل در پله های دسترسی و رمپ هستند،ادامه داد: همچنین در این خط تعدادی از ایستگاهها به آسانسور جهت دسترسی به سکوهای مسافری مجهز شده اند که مابقی نیز نصب و راه اندازی خواهد شد.

وی در پایان گفت: در ایستگاه های خط یک مترو تهران نیز خدمات و تسهیلات ذکر شده جهت تردد معلولان حرکتی،جانبازان و سالخوردگان دایر شده و هم اکنون مورد استفاده قرار می گیرد.


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.