راه اندازی مقطع دکترای مهندسی بافت در دانشگاه امیرکبیر

۱۶م اسفند ،

رئیس دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت:طرح پذیرش دانشجو در مقطع دکترای مهندسی بافت تدوین شده که در صورت تصویب نهایی اولین دانشجویان دکترای مهندسی بافت در دانشگاه صنعتی امیرکبیر پذیرش میشوند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران دکتر فرزاد توحید خواه رئیس دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه صنعتی امیرکبیر درنخستین سمپوزیوم چاپ زیستی که امروز با حضور دکتر باقر لاریجانی درکلینیک دیابت برگزار شد اظهارداشت:بیش از ۱۵ سال است که دانشگاه صنعتی امیرکبیر فعالیتهای خود را در زمینه مهندسی پزشکی آغاز کرده و در زمینه سلولهای بنیادی ،رگ و پوست مصنوعی نیز مراکز علمی و پزشکی از جمله انستیتو پاستور ،پژوهشکده رویان ؛ پژوهشگاههای دانشگاههای علوم پزشکی شهید بهشتی و تهران گام های موثری را برداشته اند.

 

وی افزود:پذیرش دانشجو در رشته مهندسی بافت را بطور رسمی از سال ۸۴ آغاز کردیم و حدود ۴۰ فارع التحصیل داشتیم که مورد استقبال صنعت قرار گرفتند و مرکزی در کیش و کارخانه ای در شهریار توسط سازمان گسترش پیگیری میشود .

 

وی همچنین در خصوص پذیرش دانشجو در مقطع دکترای این رشته گفت:برای  پذیرش دانشجوی مهندسی بافت در مقطع دکترا سه سال است که تلاش میکنیم و طرح آن تدوین شده و به محض اینکه وزارت علوم آن را تصویب نمود اولین دانشجویان این مقطع را که حدود ۴ نفر خواهند بود پذیرش میکنیم.

 

دکتر توحیدخواده چاپگرهای زیستی را زیرمجموعه ای از مهندسی بافت عنوان کردو اظهارداشت:در دانشگاه صنعتی امیرکبیر توانستیم نمونه اولیه ای از این چاپگرها را بسازیم و راه طولانی در پیش داریم که نیازبه حمایت جدی بویژه در بعد صنعتی که هزینه بر است ،داریم./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.