راه اندازی کمپین “نه به کالای ایران” در عراق!

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

سنترال اسیا انلاین مدعی شد: تعدادی از سازمان های حقوق بشر در عراق در اقدامی عجیب خواستار تحریم کالاهای ساخت ایران شده اند.

خبراقتصادی: به گزارش سرویس بین الملل تیک Tik.ir، وسام العانی، رهبر این کمپین، اظهار داشت که کمپین «صلح»، در حال حاضر در استان های انبار، صلاح الدین، نینوا، بغداد و کرکوک و دیالی عراق فعال است.

العانی در ادامه مدعی شد: این کمپین در استان های شرکت کننده، مورد استقبال خوبی قرار گرفته است و همچنین تلاش هایی برای تشویق استان های جنوبی در پیوستن به تحریم در حال انجام است.

العانی در ادامه ادعا کرد که بعضی از جوانان برای نصب تابلوهایی که شامل عبارت «نه به کالاهای ایران» است، در خیابان ها و آشنا کردن ساکنان محلی با اهداف کمپین داوطلب شده اند.

وی مدعی شد: در عرض یک هفته که از راه اندازی این کمپین می گذرد، مواد غذایی و میوه های ایرانی آغاز به جمع شدن از فروشگاه ها شده اند و نیز فروش کند تجهیزات الکتریکی و دیگر لوازم خانگی، بعضی از فروشنگان را مجبور کرده است که به معاملات خود با تامین کنندگان ایرانی پایان دهند.

رهبر این کمیپن ادعا کرد که در طول چند روز آینده، برگه های تبلیغاتی و پوستر کالاهای مختلف ساخت ایران که قرار است مورد تحریم قرار گیرند، از دستگاه های تهویه مطبوع گرفته تا فرش، دارو و مواد غذایی کنسرو شده، در سراسر شهر پخش خواهد شد.

عزیز مخلف، رئیس اتاق بازرگانی انبار، ادعا کرد که در این هفته دیده شده که صدها کامیون ایرانی، بدون تخلیه محموله خود در حال بازگشت به ایران بوده اند.

وی افزود که عراق هر سال حدود ۲۲ میلیارد دلار کالای ایرانی وارد می کند.

سعدون الشعلان، معاون رئیس شورای ولایتی انبار، گفت که این شورا نیز به تازگی گام مشابهی برداشته و لایحه ای را برای ممنوعیت کسب و کار با شرکت های ساخت و ساز، سرمایه گذاران و شعبه های محلی بانک های ایرانی، به تصویب رسانده است.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.