راه اندازی یک شبکه اجتماعی ویژه دانشجویان دانشگاه شریف

به گزارش خبرنگار مهر، حسن علیزاده امروز شنبه در مراسم انعقاد تفاهمنامه همکاری میان دانشگاه صنعتی شریف و مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اقتصادی کردن فرهنگ و تجاری سازی ایده های این بخش تاکید کرد و گفت: سرمایه گذاری و اطلاع رسانی در حوزه نرم افزار و رسیدن به اقتصاد نرم افزاری از جمله برنامه های این مرکز است که در این راستا معرفی نرم افزارها و محصولات فاخر دیجیتال و نیز رفع معضل نرم افزارهای قفل شکسته در دست اقدام است.

وی از ایجاد شبکه توزیع مویرگی محصولات دیجیتال قبل از ماه رمضان خبرداد و گفت: در این طرح محصولات نرم افزاری، انیمیشن، فیلم و بازی در ۲۵۰۰ استند فروشگاهی در هایپرمارکتها و سوپرمارکتها، شهر کتاب و فروشگاههای الکترونیکی در تهران عرضه خواهد شد و در فاز دوم این طرح گسترش می یابد.

علیزاده در مورد راه اندازی بانک اطلاعاتی ایده های برتر نیز افزود: مکانیزم فروش و خرید تمامی ایده ها در این بانک اطلاعاتی لحاظ خواهد شد.

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال با اشاره به مدیریت بر محتوای تلفن همراه در کشور که از سوی این مرکز انجام می گیرد از تدوین آیین نامه ای برای نظارت برعملکرد پیمانکاران محتوای تلفن همراه – cp – خبرداد و گفت: با مذاکره با این پیمانکاران و اپراتورهای موبایل خلا محتوا در این بخش را رفع خواهیم کرد.

وی با اشاره به راه اندازی شبکه اجتماعی ویژه ائمه اطهار از سوی مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال و پیشنهاداتی که از سوی یکی از شرکتهای مستقر در مرکز رشد دانشگاه شریف برای راه اندازی شبکه اجتماعی آموزش ویژه دانشجویان مطرح شد، پیشنهاد داد که شبکه اجتماعی “شریف” راه اندازی شود.

علیزاده در مورد اقدامات انجام شده در راستای راه اندازی خانه های دیجیتال در ذیل شبکه ملی فرهنگ نیز گفت: هم اکنون ۲۷۰ خانه دیجیتال در کشور تجهیز شده است که تا شهریورماه این آمار به ۴۰۰ خانه و تا پایان سال به ۵۰۰ مرکز و تا پایان عمر دولت دهم به یکهزار خانه دیجیتال افزایش می یابد.

وی خلا آموزشی را از جمله مشکلات خانه های دیجیتال در کشور عنوان کرد و گفت: در این زمینه بخش آموزش مجازی دانشگاه صنعتی شریف می تواند همکاریهای لازم را با مرکز توسعه فناوری اطلاعات داشته باشد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.