راه اندازی ۴۰۰ خانه سلامت در تهران/ ایجاد ۳۷۴۰ کانون اجتماعی حوزه سلامت با ۲۲۰ هزار عضو

فروردین ۱۴۰۳

معاون اجتماعی شهرداری تهران از راه اندازی ۴۰۰ خانه سلامت و ایجاد ۳ هزار و ۷۴۰ کانون اجتماعی حوزه سلامت با ۲۲۰ هزار عضو در تهران خبر داد.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب­دا؛ ایازی در جلسه مشترک شواری راهبردی سلامت شهرداری تهران با وزیر و معاونان وزارت بهداشت و رییس و اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و فرهنگستان علوم پزشکی کشور با اعلام این خبر گفت: ما شهرداری تهران را بی هیچ ساختار ایجاد شده ای در حوزه سلامت اجتماعی تحویل گرفتیم، تنها کاری که شده بود ایجاد یک فرهنگسرای سلامت در منطقه ۴ شهرداری تهران بین سال های ۷۴ تا ۸۵ بود.

وی افزود: شهرداری تهران و دکتر قالیباف اداره کل سلامت را با رویکرد سلامت اجتماعی ایجاد کردند که سبب احیا و ارتقای نقش عوامل اجتماعی سلامت، مرکز اعتبارات جامعه محور (CBI) و ایجاد ۳۷۴ محله سلامت، ایجاد شبکه رابطان سلامت، کانون های اجتماعی سلامت به تعداد ۳ هزار و ۷۴۰ کانون، ایجاد ۲۲ مرکز فرآموز، ایجاد پارلمان محلی و متعاقب آن انتخاب مدیران محله، ایجاد کارگروه های تخصصی بهداشتی و محیط زیست شهری در کلانشهر تهران شده است.

وی افزود: هم اکنون هر محله شهری در تهران حداقل یک خانه سلامت و سلامت یار دارد و در پورتال محلات شهر تهران به آدرس www.mytehran.ir تمام مشخصات این خانه ها و مدیران محله و اعضای آن به همراه کارکردهای آنان ثبت شده است.

 تهران بزرگترین شبکه اجتماعی سلامت را داراست

وی تهران را دارای بزرگترین شبکه اجتماعی سلامت در کشور دانست و بیان داشت: هم اکنون کانون هایی که ایجاد شده است هر کدام در هر موضوعی که دارند هزاران عضو فعال دارند. به عنوان مثال کانون جوانان ۳۰ هزار عضو، کانون معلولان ۸ هزار عضو، کانون پیشگیری از دیابت ۲۲ هزار عضو، کانون خادمان سلامت ۱۱۶۲۱ عضو، کانون پیشگیری از چاقی ۱۸۵۰۰ عضو، کانون سالمندان ۵۸ هزار عضو و کانون اهدا کنندگان خون ۱۶۹۹۳ عضو دارند و ۳۰ درصد اهدا کنندگان خون در تهران را تشکیل می دهند.

وی به ایجاد شبکه مشاوره در تهران با همکاری ۳۲۶ مشاور خبر داد و گفت: این مشاوره ها در خصوص خانواده، ازدواج، اعتیاد و مسائل تربیتی است.

ایازی به برگزاری دوره های مختلف جشنواره سلامت در شهر تهران اشاره کرد و اظهار داشت: در طی چنددوره برگزاری جشنواره بالغ بر ۳۱۷ هزار اثر به دبیرخانه ها ارسال شده است.

وی در پایان از اعلام آمادگی شهرداری تهران برای همکاری همه جانبه بین بخشی با وزارت بهداشت برای توسعه فعالیت های سلامت اجتماعی خبر داد و از دکتر مرندی برای ۴ سال ریاست شورای راهبردی سلامت شهرداری تهران قدردانی کرد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.